یزد فردا :امام جمعه موقت اردکان با اشاره به روز مالیات گفت: پرداخت مالیات موجب عدم اتکای اقتصاد کشور به نفت خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیاتی از قرآن در زمینه انتخاب دوست و یاور گفت: امروز ببینید کشوری که خود را خادم الحرمین می داند به چه کسانی تکیه دارد اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران را ببینید که حامی چه کسانی است لذا از این آیات می توان فهمید که کدامیک برحق هستند.

وی افزود: درس مهم سیاسی و اجتماعی این آیات به همه مسلمانان این است که آگاه و هوشیار باشید و فریب سخنان جذاب دشمنان را نخورید و به تعبیر مقام معظم رهبری ما فقط اظهار محبت و دستکش های مخملین دشمن را نبینیم بلکه مواظب پنجه های آهنین زیر آن نیز باید باشیم.

امام جمعه موقت اردکان گفت: دشمنان و استعمارگران همیشه در لباس دوستی وارد می شوند و با وعده های توسعه و عمران بر ملت ها مسلط می شوند و خون مظلومان را می مکند.

وی در ادامه با اشاره به روز مالیات اظهار داشت: بخشی از هزینه های کشور از طریق دریافت مالیات تأمین می شود و ما اگر بخواهیم اقتصاد بدون تکیه به درآمدهای نفتی داشته باشیم مالیات اولین تکیه گاه ماست.

حجت الاسلام حسینی پور همچنین به موضوع قاچاق کالا و ارز پرداخت و گفت: قاچاق کالا تعطیلی کارخانجات و بیکاری را به دنبال دارد.

وی افزود: در این زمینه بخشی از مسئولیت به گردن مسئولین نظام است که باید جلو قاچاق را بگیرند و بخش دیگر نیز دست مردم است که آنها هم باید از خرید کالای قاچاق پرهیز کنند.

امام جمعه موقت اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرمای هوا گفت: مصرف آب و برق در کشور رکورد زده است این در حالی است که ذخیره آب در پشت سدها کم است و مسئولین هم از مردم می خواهند که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی اظهار داشت: در شهر ما که هم کویری است و هم کمترین بارش ها را داشته و هم ذخایر آب زیرزمینی در حال کاهش است چرا باید صنایع پر آبخواه احداث شود تا آب این شهر را ببلعند.

حجت الاسلام حسینی پور افزود: حالا که به هر دلیلی این صنایع احداث شده است چرا آن را توسعه می دهند مسئولین باید جلو توسعه صنایع پر آبخواه را بگیرند.

وی همچنین با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر میبد در مجاورت شهر اردکان گفت: ما تا الان با معظلاتی مانند آلودگی هوا، محیط زیست، کم آبی، عوارض اجتماعی، فرهنگی و مهاجرت روبرو هستیم اما دیگر نمی توانیم این مشکل را تحمل کنیم و از مسئولین شهر می خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت اردکان تصریح کرد: مسئولین بیدارتر باشند و به فکر مردم باشند چرا که اگر مردم ما این مسأله را پیگیری نمی کردند مسئولین هنوز خواب بودند.

وی گفت: اگر این روال پیش برود شهر ما در چند سال آینده دیگر به درد زندگی نمی خورد.

حجت الاسلام حسینی پور در بخش پایانی خطبه ها به سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و آغاز جنگ 33 روزه بر علیه حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: این رژیم در این جنگ آنچه در توان داشت بکار بست اما مقاومت اسلامی با پایداری در مقابل آنها ایستادگی کرد و پیروز شد.

وی، هدف از برگزاری نشست اخیر منافقین و حامیانش در فرانسه را تغییر حکومت در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی دست در دست هم دادند تا نظام ایران را تغییر دهند اما همه بدانند که جمهوری اسلامی ایران به کمک نیروهای مدافع خود و مردم و با درایت مقام معظم رهبری به عنوان جزیره ثبات خودنمایی می کند و به کوری چشم دشمنان، مردم ایران راه خود را ادامه می دهند و هرگونه حرکت آنها را با قاطعیت پاسخ خواهیم داد.

کشف کودتای نوژه، گرامیداشت سالروز شهادت حمزه سیدالشهداء، غزوه خندق، حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان و روز عفاف و حجاب از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا