یزد فردا :اولين دوره تكميلي آموزش مديران كاروان ها ،مجموعه و عوامل كاروان هاي حج تمتع 96 استان يزد برگزار شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، اولين دوره آموزش تكميلي مديران كاروان ها و مجموعه و عوامل حج تمتع 96 استان يزد با حضور كليه مديران ،عوامل و دستياران زن كاروانهاي حج 96 استان يزد در سالن آمفي تئاتر حج و زيارت برگزار گرديد اين همايش آموزشي يك روزه از ساعت 8 صبح آغاز و ساعت 19 پايان يافت.

در اين همايش ابتدا مدير حج و زيارت استان ضمن خوش آمدگويي به حاضرين در جلسه گزارشي از روند ثبت نام كاروان هاي حج تمتع سال 96 استان بيان و بر آموزش مديران و عوامل خدماتي كاروان ها تاكيد كرد.

شروع همايش با حضور دو نفر از تكنيسين هاي اورژانس يزد آقايان طباطبايي و شمس آغاز و مباحث مربوط به گرمازدگي ، امداد و نجات ، فوريت هاي پزشكي ، راه هاي جلوگيري از خونريزي ، سوختگي ها ، انواع شكستگي ها را براي مديران و عوامل خدماتي كاروان ها توضيح و به صورت عملي آموزش هاي لازم را ارائه كردند.

در ادامه همايش دكتر فرزاد گوهر دهي استاد اعزامي از هيات پزشكي حج در خصوص مديريت بحران در حج تمتع و اهميت مديريت بحران را بصورت كلاس كارگاهي براي مديران و عوامل خدماتي كاروان ها تشريح نمود.

در پايان همايش آقاي دكترمهراب شريفي سده از هيات پزشكي حج نيز در ادمه مبحث مديريت بحران ، ساختار فرماندهي و هماهنگي بحران درحج تمتع و ساختار ستاد كل هماهنگي و مديريت بحران در حج تمتع , و ساختار فرماندهي ( EOC و ECC) را براي حاضرين در همايش به صورت كامل تشريح نمود و همچنين بحران هائي كه ممكن است در حج بوجود آيد مانند آتش سوزي ، گرمازدگي سيل و غيره ... را بصورت كامل توضيح دادند.

لازم بذكر است در حج تمتع سال 1396 تعداد 16 كاروان با 2730 نفر زائر و 16 نفر مدير كاروان 3 نفر مدير مجموعه با تعداد 75 نفر عوامل خدماتي از استان يزد به سرزمين وحي مشرف مي گردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا