یزد فردا :معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: سیاستگذاری در حوزه گردشگری مهم است باید با متوازن کردن اولویت ها و درصدر قرار دادن سرمایه گذاران اولیه به توسعه پایدار گردشگری کمک کرد.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست  استان یزد گفت: شهرستان بافق نخستین گزینه استان برای تکثیر نیمه اسارت یوزپلنگ آسیایی است.
حسن اکبری در نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با اعلام این خبر افزود :هفته آینده در این رابطه در تهران تصمیم گیری های لازم به عمل می آید.
وی با بیان اینکه بافق و اردکان گزینه های پیشنهادی برای تکثیر نیمه اسارت یوز هستند گفت: برای اجرای این طرح به همکاری و حمایت مسئولان نیاز داریم.
اکبری همچنین با توجه به اینکه بافق برای گردشگری از ظرفیت های جذابی برخوردار است اشاره  کرد: می توان بجای ورزش های هیجانی در کمپ های گردشگری از آرامش و سکوت طبیعت لذت برد.
اکبری اشاره ای نیز به راه اندازی موزه علوم طبیعی در بافق داشت و گفت: این موزه در اکثر شهرستان های استان افتتاح شده اما اهمیت دادن به مزیت ها می تواند در راستای جذب گردشگر موثر باشد.
معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه برای جذب گردشگران می توان به رویشگاه های اورس، درختان کهنسال و روستاهای زنده شهرستان اهمیت ویژه ای داد افزود: سیاستگذاری در حوزه گردشگری مهم است باید با متوازن کردن اولویت ها و درصدر قرار دادن سرمایه گذاران اولیه به توسعه پایدار گردشگری کمک کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا