مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در خصوص بانوان و خانواده گفت: هدف همه فعالیت‌ها تعالی خانواده است که درنهایت به تعالی بانوان منجر می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد به ریاست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع ارائه اولویت و برنامه کاری دستگاه‌ها در حوزه زنان و خانواده سال جاری و ارائه گزارش برنامه‌های انجام‌شده دستگاه‌ها در خصوص اجرای کنوانسیون جامع حقوق کودک و نوجوان در محل استانداری یزد برگزار شد.
«رقیه کرمانیان» در این نشست گفت: موضوع زنان و خانواده دغدغه همه افراد جامعه است، چراکه به نحوی با همه حوزه‌ها مرتبط است و باید ویژه‌تر به این موضوع رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران از سال 1372 با مصوبه مجلس به کنوانسیون جامع حقوق کودک و نوجوان پیوست؛ افزود: سال 1372 تا 1388 متولی این کنوانسیون در ایران وزارت امور خارجه بود که از سال 1388 به بعد بر اساس مصوبه دولت به وزارت دادگستری محول شد.
کرمانیان اظهار داشت: سال 1385 برش ملی این کنوانسیون مشخص و به استان‌ها ابلاغ شد و امور بانوان استانداری‌ها برش استانی آن را تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ کردند، بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی استان‌ها موظف شدند به‌صورت ماهیانه گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.
گفتنی است در این جلسه پیرامون اجرای برنامه های مرتبط ب کنوانسیون جامع حقوق کودک و نوجوان در استان بحث و تبادل نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا