معاون برنامه ريزي شركت شهركهاي صنعتي يزد از آغاز مجدد فعاليت سايت بهين ياب از 27 خرداد ماه براي ثبت درخواست متقاضيان استفاده از تسهيلات رونق توليد خبر داد.

عليرضا رضايي با اعلام اين خبر گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و آغاز فعالیت سامانه بهین یاب از27 خرداد، اجرای این طرح امسال نیز در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید اجرای طرح رونق تولید در سال 1396گفت: در اين طرح که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  اجرا می شود تامین مالی بنگاه های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد انجام می شود.

رضايي کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط، راه اندازی نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانکی را از مهمترین اهداف طرح رونق تولید اعلام کرد و گفت: بنگاه های تولیدی و صنعتی که به علت محدودیت در تامین نقدینگی امکان فعالیت ندارند با دریافت تسهیلات ضمن ایجاد اشتغال مجددو افزایش حداقل 10درصد تولید نسبت به سال قبل ،تا پایان سال به چرخه تولید و صنعت باز می گردندو واحد های دارای پیشرفت بیش از 60درصد نیز متعهد به راه اندازی طرح خود تا پایان امسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات پس از تایید کارگروه های استانی اختصاص می یابد گفت: بر اساس دستور العمل امسال ،بنگاه های کوچک تا سقف 10میلیارد ریال، بنگاه های متوسط تا 30میلیارد ریال و برای طرح های نیمه تمام بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی نیز تا سقف 20میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

معاون برنامه ريزي شركت شهركهاي صنعتي يزد اولویت اصلی پرداخت تسهیلات را بنگاه های تولیدی کوچک و متوسطی  اعلام کرد که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مشکل و مانعی برای راه اندازی و افزایش تولید نداشته باشند و با دريافت اين تسهيلات قادر به راه اندازي سريع و ايجاد اشتغال جديد باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار  نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش نرخ عقود مبادله ای و برای طرح های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی خواهد بود گفت: مدت باز پرداخت تسهیلات نیز برای تسهیلات سرمایه در گردش یک سال (قابل تمدید )و برای سرمایه ثابت  طرح های نیمه تمام نیز بنا به تشخیص کارگروه، تامدت 5سال تعیین شده است.

رضايي با بیان اینکه طرح های متقاضی دریافت تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مسولیت استانداری و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت بررسی و تصویب می شود گفت: واحد های صنعتی و تولیدی متقاضی دارای شرایط باید نخست به سامانه بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir مراجعه و درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا