استاندار یزد در نشست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: رفتار ما در موضوع امربه‌معروف باید به‌گونه‌ای باشد که مردم را جذب کنیم و از روش‌های سرزنش‌آمیز و تحقیرآمیز پرهیز شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در موضوع ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، استاندار یزد و جمعی از اعضای این ستاد برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» گفت: در برهه‌ای از زمان در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر برخوردهای امنیتی با مردم انجام شد اما در حقیقت نتیجه مطلوب حاصل نشد چراکه نیاز فعلی جامعه این است که مردم در باطن به دین و اعتقادات احترام بگذارند.
وی با تأکید بر برقراری ارتباط نزدیک با جوانان افزود: باید به دنبال روش‌هایی باشیم که به احترام طلبی و شور و حال جوانی پاسخ دهد و جوانان را به نحوی جذب خود کنیم تا آن‌ها احساس کنند همراهشان هستیم درنتیجه آن‌ها هم خلاف نظرات کلی دین عمل نمی‌کنند.
استاندار افزود: علاوه بر این باید طبق دستورالعمل‌ها اقدام شود. برخوردهای بازدارنده، مواضع ارشادی و علت جویی ازجمله مواردی است که می‌توان به آن توجه داشت.
وی بابیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از موضع عناد با دین رفتار می‌کنند، گفت: باید ببینیم علت این رفتارها چیست و چرا باید این‌گونه رفتارهایی را در جامعه دینی مشاهده کنیم.
میرمحمدی افزود: کسانی که دنبال توطئه و برهم زدن نظم در جامعه هستند باید مجازات شوند ولی در حالت کلی باید مردم را جذب کنیم و نباید روش‌های سرزنش‌آمیز و تحقیرآمیز استفاده کنیم.


فضای شهر در ماه رمضان معنوی شود


نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد نیز در این نشست گفت: لازم است در موضوع روزه‌خواری در ماه رمضان در ارتباط با مسائل شخصی تذکرات زبانی توسط افرادی که اطلاعات کافی دارند انجام شود.
آیت‌الله «محمدرضا ناصری» با تأکید بر اینکه فضای شهر باید در ماه رمضان معنوی شود، افزود: در ماه رمضان حرکتی علنی برای معرفی اهمیت و بزرگی این ماه داشته باشیم و به‌گونه‌ای تبلیغ شود تا همه به این ماه رغبت داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا