استاندار یزد گفت: برای صنعت گردشگری، مسکن و کشاورزی باید تسهیلات ویژه دیده شود چراکه برخی واحدها با ارائه تسهیلات رونق بیشتری می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار یزد و با حضور دستگاه‌های اجرایی روز شنبه 6 خردادماه در محل استانداری برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» بابیان اینکه نماینده‌های بخش خصوصی باید در جلسات اقتصاد مقاومتی حضورداشته باشند، گفت: برای رونق اشتغال باید در نظر بگیریم هر تولیدکننده که ظرفیت اشتغال را افزایش دهد از کاهش بهره تسهیلات بهره‌مند شود.
«سید محمدرضا سید حسینی»، معاون هماهنگی امر عمرانی استاندار یزد در ادامه گفت: با توجه به روند کند رسیدگی به درخواست‌های سرمایه‌گذاران در دستگاه‌های اجرایی و معطل ماندن امور و اشتغال مردم دستگاه‌های اجرایی اعم از مسکن، آب و فاضلاب و برق و ... باید نسبت به تسریع در امور و پاسخگویی به سرمایه‌گذاران اقدام کنند.
وی در خصوص موفقیت صنعت درگذر از رکود گفت: خانه صنعت و معدن سال گذشته برای حمایت از صنایع و عبور از رکود وام‌هایی را اختصاص داده است که باید میزان وام و درصد موفقیت کارخانه‌هایی که از این وام برای عبور از رکود استفاده کردند مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه در دستگاه‌های اجرایی باید روند صدور مجوزها کوتاه شود، گفت: زمانی که درخواست‌ها از سوی سرمایه‌گذاران به ادارات داده می‌شود باید در مدت یک هفته پاسخ داده شود و درصورتی‌که بیش از یک هفته به طول انجامید به‌منزله تائید آن دستگاه اداری است.
وی افزود: بخشی نگری آفت سرمایه‌گذاری است درحالی‌که در بحث سرمایه‌گذاری همه دستگاه‌ها باید کار سرمایه‌گذار را یک کار جمعی بدانند تا مشکل اشتغال حل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا