ستاد استهلال، رویت هلال ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. شنبه 6 خردادماه 1396 اولین روز ماه مبارک رمضان، است

ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری رویت ماه رمضان را اعلام کرد.به گزارش یزدفردا ،ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری رویت ماه رمضان را اعلام کرد. به این ترتیب شنبه 6 خردادماه 1396 ا آغاز ماه مبارک رمضان است.
نهادهای مسئول استهلال در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و هشت کشور دیگر جهان عرب از رصد هلال ماه خبر داده و اعلام کردند که شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، تلویزیون دولتی قطر شامگاه امروز (جمعه) از کمیته بررسی رویت هلال در وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور نقل کرد که رصد هلال ماه رمضان به اثبات رسیده و در نتیجه فردا (شنبه) نخستین روز این ماه مبارک می باشد.

بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی عمان نیز به نقل از کمیته استهلال ماه رمضان در این کشور گزارش داد که رویت هلال به اثبات رسیده و شنبه روز اول این ماه مبارک است.

کمیته مسئول بررسی رویت هلال ماه رمضان در امارات نیز با صدور بیانیه ای از رصد هلال ماه نو خبر داده و شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

تلویزیون دولتی کویت نیز به نقل از اداره رویت شرعی در این کشور گزارش داد که به دنبال اثبات رویت هلال ماه، شنبه نخستین روز از ماه مبارک رمضان می باشد.

شبکه دولتی الاخباریه عربستان سعودی نیز از بیانیه دیوان پادشاهی نقل کرد که بنا بر اعلام دادگاه عالی این کشور هلال ماه رصد شده و فردا شنبه ماه مبارک رمضان است.

اداره رویت شرعی در بحرین نیز با صدور بیانیه ای از رصد هلال ماه رمضان خبر داده و شنبه را نخستین روز از این ماه مبارک اعلام کرد.

در همین حال، شیخ «عبدالکریم الخصاونه»، قاضی القضات اردن نیز طی مراسم رصد هلال ماه رمضان با حضور «وائل عربیات»، وزیر اوقاف و امور اسلامی این کشور، اعلام کرد که شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان می باشد.

شیخ «محمد حسین»، مفتی اعظم قدس و سرزمین های فلسطینی نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که در نشست دار الافتای فلسطین در مسجد الاقصی برای رصد هلال ماه رمضان، رویت هلال به اثبات رسید و در نتیجهشنبه اول این ماه مبارک است.

خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) نیز به نقل از قاضی شرعی ارشد شهر دمشق، پایتخت این کشور گزارش داد که شنبه نخستین روز از ماه مبارک رمضان می باشد.

«شوقی علام»، مفتی اعظم مصر نیز با صدور بیانیه ای از اثبات رویت هلال ماه رمضان خبر داده و اعلام کرد که شنبه روز نخست این ماه مبارک است.

تلویزیون دولتی سودان نیز از مجمع فقه اسلامی این کشور نقل کرد که رویت هلال ماه به اثبات رسیده و شنبه اول ماه مبارک رمضان می باشد.

مفتی اعظم تونس نیز با تایید این که رویت هلال ماه رمضان به اثبات رسیده، شنبه را به عنوان نخستین روز این ماه مبارک اعلام کرد.

کمیته رصد هلال در وزار امور دینی الجزایر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این کشور شنبه اول ماه مبارک رمضان می باشد.

رادیوی دولتی موگادیشو در سومالی نیز گزارش داد که بنا بر اعلام نهادهای رسمی، شنبه در این کشور نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

این در حالی است که شورای عالی امور اسلامی در اتیوپی که مسلمان نزدیک به یک سوم جمعیت آن را تشکیل می دهند نیز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شنبه در این کشور اول ماه مبارک رمضان می باشد.

جمعیت اسلامی ائمه و مبلغان در ایتالیا نیز با صدور بیانیه ای شنبه ا را به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرد.

با این حال، کمیته رویت هلال در پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که شنبه آخرین روز ماه شعبان بوده و پس فردا (یک شنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

لازم به ذکر است که پیشتر نهادهای رسمی در اندونزی و مالزی نیز شنبه را روز اول ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرده بودند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا