رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که تخلف انتخاباتی به این سازمان گزارش نشده است.


به گزارش یزدفردا  قاضی ناصر سراج در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور درخصوص زمان شمارش آرا گفت: زمانی که فرایند رای‌گیری به اتمام می‌رسد و مراجعه کننده‌ای وجود ندارد، باید درها بسته و روند شمارش آرا آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا اعتراضات برخی از نامزدها مانند نمایندگان حجت الاسلام رئیسی را بررسی خواهید کرد؟ اظهار داشت: الان شب است و گزارشی به ما ارائه نشده است و مطمئن باشید اگر گزارشی به ما ارائه شود حتما مراجع مربوطه به آن رسیدگی می‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ما به هر نوع تخلفی رسیدگی می‌کنیم.

سراج درخصوص افزایش صفوف اخذ رای تصریح کرد: زمان اخذ رای را تا ساعت ۱۲ تمدید کرده اند. الان اعلام کرده اند که فقط با کد ملی هم می‌توان رای داد. با این کار، امور اخذ رای تسریع می‌شود و بعید می‌دانم کسی از متقاضیان برای مشارکت در انتخابات بدون انداختن رای به صندوق باقی بماند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تمدید اخذ رای بیش از ساعت ۱۲ نیمه شب وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: نص صریح قانون این است که بعد از ساعت ۱۲، روز بعد محسوب می شود و حتی اگر ساعت یک دقیقه بامداد باشد، روز شنبه محسوب می‌شود. در واقع یک روز به روز انتخابات اضافه می شود و این در حالی است که انتخابات تنها در یک روز برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا