اطلاعیه شماره 4 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد: کسانی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند، شکوائیه خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.


اطلاعیه شماره 4 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد: کسانی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند، شکوائیه خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدفردا ، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

حمد و سپاس خدای متعال را که بار دیگر الطاف و عنایات خود را شامل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمود و مردم فهیم و آگاه، با حضور گسترده و با شکوه خود در پای صندوق های اخذ رأی امید واهی دشمنان ملت بزرگ ایران را مبدل به یأس نموده و ثابت نمودند که علاوه بر حضور در عرصه‌های اجتماعی و انتخابات، همواره پشتیبان ولایت و گوش به فرمان رهبر خود هستند.

بدینوسیله ضمن تشکر از آحاد مردم شریف ایران اسلامی و کلیه هیات‌های نظارت و اجرایی سراسر کشور به اطلاع می‌رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت 3 روز از تاریخ اخذ رأی،‌ شکایت مستند خود را به هیأت های نظارت استان ها و شهرستان ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره) روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان تسلیم نمایند.

بدیهی است به استناد تبصره ۲ ماده ۸۰ همین قانون، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

همچنین مستندا به تبصره ۳ ماده ۸۰ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه، داوطلبان انتخاباتی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا