محمدرضا حبيبي، رئيس كل دادگستري استان يزد رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه حفظ سلامت و امنیت مردم از اولویت‌های مهم همه دستگاه‌ها است، گفت: هیچ مماشاتی در برخورد با مخلان سلامت مردم نخواهیم داشت.

محمدرضا حبیبی  در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های نظارتی استان یزد ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت مردم اظهار داشت: اقدام انجام شده در این راستا و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مهریز، نماد عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: حمایت از مدیران دلسوز و تلاشگری وظیفه مسئولان است زیرا هم در زمینه بهداشت و سلامت جامعه گام بر می دارند و هم در زمینه اشتغالزایی خدمات خوبی به جامعه ارائه می دهند.

با جدیت و قاطعیت در حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه ورود می‌کنیم

حبیبی با تأکید بر اینکه مسئولیت نهادهای مسئول و متولی در حوزه سلامت و بهداشت جامعه سنگین است، بیان داشت: با حمایت های لازم قضایی در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه هر نوع اقدامی که در راستای سلامتی مردم لازم باشد، انجام خواهد شد و هیچگونه مماشاتی در کار نخواهد بود و دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت تمام در حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه ورود پیدا می کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این بازدید با اشاره اینکه وجود کشتارگاه مجهز و مدرن در مرکز جغرافیای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این مجموعه بزرگترین و مدرن‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های کشتار و فرآوری دام را دارد می‌تواند الگویی خاص در کشور در زمینه سلامت گوشت معرفی باشد.

سیدجمال سجادی پور عنوان کرد: سلامت مردم و ارتقاء سطح بهداشت جامعه همواره از دغدغه های سازمان‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی است و از آنجا که این سازمان به طور مستقیم در کار تامین اقلام غذایی، سبزی و میوه، غلات و فرآورده‌های دامی مصرفی مردم است، مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

ایجاد کشتارگاه مدرن با توجه به موقعیت استان از نیازهای یزد بود

سید ابوالفضل وکیلی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد نیز با اشاره به اینکه ایجاد و احداث چنین کشتارگاه مدرن و مجهزی نیاز استان یزد بود، اظهار داشت: همه باید برای ارتقاء امنیت غذایی مردم  قدم برداریم چرا که این موضوع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است.

اکبرحدادزاده، مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز در حاشیه بازدید از مجتمع کشتارگاه صنعتی مهریز گفت: بدون تردید سلامت و امنیت غذایی مهمترین دغدغه و مسئله جامعه است و سلامت مردم که نشأت گرفته از سلامت غذایی است برای ما بسیار حائز اهمیت است و ما در قبال مردم متعهد و مسئولیم و هیچگونه سهل انگاری و مسامحه ای را نمی پذیریم.

وی با اشاره به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل دام در استان یزد افزود: کشتار دام بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر و لیبل بهداشتی و کشتار شده در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

کشتارگاه صنعتی مهریز آماده بهره‌برداری رسمی است

مهدی ناصر بافقی، مدیر مجتمع کشتارگاهی معین دام یزد نیز ضمن در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود مجموعه خود اظهار داشت: پروژه کشتارگاه صنعتی معین دام یزد با هدف احداث بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه چند منظوره دام در مرکز جغرافیایی کشور در سال ۱۳۸۴ جواز تاسیس خود را از سازمان صنایع و معادن وقت اخذ کرد اما به دلایلی با احداث این مجموعه مخالفت شد.

وی افزود: در نهایت در سال ۱۳۹۲ دوباره جواز تاسیس آن توسط جهاد کشاورزی استان یزد صادر شد و پس از پیگیری های بسیار و اخذ پاسخ استعلام از سازمانهای زیربط در نهایت در بهمن سال ۱۳۹۳، زمین کشتارگاه به مساحت ۷.۵ هکتار واگذار شد.

ناصربافقی با اشاره به روند اجرای پروژه یادآور شد: این کشتارگاه در زیربنای ۲۴ هزار متر مربع که برآورد مالی آن به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان بود، طی ۲۰ ماه در دی ماه ۱۳۹۵ به اتمام رسید.

وی افزود: شش خط کشتار که شامل دو خط تمام اتوماتیک دام سبک، دو خط تمام اتوماتیک دام سنگین، دو خط دستی دام سبک و با ظرفیت کشتار دو هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و ۲۲۰ راس دام سنگین در هر شیفت کاری و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر از مزیتهای این مجتمع است.

در این بازدید مدیران برخی دستگاه‌های نظارتی استان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی واحمد بهمنی معاون قضایی دادگستری از بخش‌های مختلف این کشتارگاه شامل سالن کشتار و واحدهای سردخانه و عرضه دام و واحد آلایش بازدید کردند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا