دوست فاطمی‌ها در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های مهریز که با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های این شهرستان و جمعی از کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، رشد و پویایی کتابخانه‌های مهریز را پس از سه دوره بازدید کارشناسی صورت گرفته چشمگیر ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها با بیان اینکه شهرستان مهریز با وجود کمبود اعتبارات و نیم‌درصد شهرداری از نظر رشد فضاهای کتابخانه‌ای و فعالیت فرهنگی جزو شهرستان‌های پیشرو بوده است، افزود: مهریز از معدود شهرستان‌هایی که کتابخانه‌های روستایی آن چه از نظر ساختمانی و چه از نظر عضو و پویایی کتابخانه، در سطح کتابخانه‌های شهری است که این امر نشان‌دهنده وجود روستاهای فرهنگی در این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت کتابخانه‌های شهرستان، شاداب‌سازی است، افزود: جذب عضو و ایجاد انس اعضا و مخاطبان با کتاب و کتابخانه در شهرستان، باید جزو اولویت‌های سال جاری کتابخانه‌های عمومی مهریز باشد.

دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار پیگیری بیشتر رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز برای استفاده از ظرفیت خیران شهرستان در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها شد.

در پایان این جلسه و پس از بررسی مسائل و کمبودهای کتابخانه‌های مهریز، مواردی برای بهبود کمی و کیفی وضعیت کتابخانه‌های این شهرستان تصویب شد.

پیگیری عقد قرارداد واگذاری 30 ساله دو کتابخانه مسجد امام حسین(ع) مهریز و روضه الشهدای میرک‌آباد، پیگیری انتقال کتابخانه شهدای خورمیز به فضای مناسب‌تر با توجه به نامناسب بودن ساختمان، برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسه انجمن شهرستان با حضور مدیرکل استان در کتابخانه بقیه‌الله(عج) به منظور حل مسائل حقوقی کتابخانه، کیفیت‌بخشی به اخبار ارسالی از کتابخانه‌های مهریز و فعال‌سازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه شهید مطهری، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی مهریز با حضور سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، حامد عطارها، معاون اداره کل استان و کارشناسان فناوری اطلاعات، اموال، منابع، انجمن‌ها، امور کتابخانه‌ها، فرهنگی و مطالعه مفید، مشارکت‌ها، عمران و روابط عمومی در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا