مدیرعامل بندرخشک پیشگامان از رو به اتمام بودن فاز نخست اولین بندرخشک تعاونی ایران در یزد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بعد از مقدمات اداری، این بندر تجاری، حالت اجرایی به خود بگیرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، «غلامرضا رضایی» با اشاره به آخرین وضعیت ساخت این بندرخشک از سوی گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد، گفت: خوشبختانه بخش‌های مختلف بندرخشک، پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای داشته است به طوری که مراحل ساخت بزرگترین سردخانه دو مداره منطقه به پایان رسیده و هم‌اکنون مراحل تست قبل از بهره‌برداری را می‌گذارند .

وی افزود: همچنین منطقه ترمینال ریلی و ترمینال چند منظوره و سکوهای خدمات بار ریلی نیز تا ۹۳ درصد پیشرفت کار داشته و بخشی از قسمت‌های آن تکمیل شده است که این قسمت هم‌اکنون نیز قابلیت فعالیت عملیاتی و خدماتی دارد .

رضایی تاکید کرد: علاوه بر بخش‌های مختلف طرح، خدمات زیرساختی بندرخشک همچون گازرسانی به بخش‌های مختلف، آبرسانی و خدمات فیبرنوری نیز در دست اقدام است که برخی از آنها، تکمیل شده و برخی دیگر مراحل نهایی یا بهره‌برداری آزمایشی را می‌گذارند .

مدیرعامل بندرخشک پیشگامان به دسترسی جاده‌ای داخل سایت ۷۰۰ هکتاری بندرخشک نیز اشاره کرد و گفت: برای دسترسی بهتر مسیرهای شمالی و شرقی سایت و همچنین تقاطع خط ریلی با جاده، یک تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه این طرح نیز تکمیل شده است.

وی در ادامه این موضوع عنوان کرد: این تقاطع غیر همسطح که شامل یک پل برای عبور خودروهای سنگین و همچنین عرشه برای عبور قطار در نظر گرفته شده، دارای دو دهنه ۵٫۵ متری است که تمام بودجه لازم برای ساخت آن از سوی گروه پیشگامان پرداخت شده است .

مدیرعامل بندرخشک پیشگامان در پایان نیز اظهار کرد: خوشبختانه طبق وعده‌های داده شده، فاز یک بندرخشک پیشگامان در آستانه اتمام است که بعد از مقدمات اداری، حالت اجرایی به خود خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا