مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تخصیص 7 میلیارد ریال اعتبار برای کشت، آبیاری و مراقبت دشت گودگوار شهرستان بافق از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در سفر به شهرستان بافق در دیدار با فرماندار شهرستان بافق با اعلام این خبر اظهار داشت :طرح گود گوار یکی از مهمترین طرح های موفق در سطح کشور است که در بافق انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دشت حدود ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح مطالعاتی دارد عنوان کرد: از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار عملیات احیایی و کشت آن انجام می شود که تا به امروز مطالعات هزار و چهارصد و سی هکتار کشت با گونه تاغ صورت گرفته است .

محمدرضا آخوندی از ادامه کشت در ۶ ماهه دوم سالجاری خبر داد و بیان کرد:بخش آبخیزداری از ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار تقریبا ۱ هزار و ۴۳۰ هکتار عملیات کشت یعنی ۴۰ درصد کار انجام شده است.

مدیر کل منایع طبیعی استان خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه عملیات احیا، تامین منابع آبی و .. این منطقه هزینه بر است ظرف سالهای آینده عملیات کشت انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شرکت تعاونی فراگیر بخش منابع طبیعی شهرستان گفت: این شرکت تعاونی یکی از مهمترین شرکت های تعاونی بخش منابع طبیعی در استان است که خوشبختانه حدود ۹۰ نفر از دامداران و بهره برداران در این شرکت تعاونی عضو هستند که فعالیت ها و خدماتی را به عموم کشاورزان و بهره برداران در عرصه های منابع طبیعی ارائه می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز توزیع علوفه و جیره کمکی به دامداران است که صورت می گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: توزیع علوفه و جیره با توجه به خریداری که از مرکز استان و حمل صورت می گیرد کیلویی ۸۹۰ تومان به دامداران منطقه فروخته می شود.

آخوندی همچنین در ادامه با اشاره به طرح مطالعاتی طرح آبخیزداری دشت قطرم اظهار داشت : قول می دهیم تا پایان سالجاری این طرح انجام شود.

وی بیان کرد: این طرح شامل بخش سیلاب، تغذیه سفره های زیرزمینی و نزولات است که باید استعداد یابی انجام و برنامه های اجرایی نیز استخراج شود تا بتوان برنامه اجرایی در سال های آینده در این منطقه داشته باشیم.

در پایان مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد به همراه فرماندار و رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق بطور مشترك از عمليات بيابان زدايي و تثبيت شن منطقه كانون بحراني فرسايش بادي گودگوار بازديد كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا