دومین جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای رشکوئیه از توابع شهرستان تفت با حضور سرپرست اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، دومین جشنواره بازی های بومی و محلی روستای رشکوئیه از توابع شهرستان تفت در هشتمین صبح از اردیبهشت ماه سال جاری و با حضور سید محمود موسوی زاده، سرپرست اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و جمع کثیری از اهالی بخش گاریزات و کهدوئیه و سایر مناطق استان با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

موسوی زاده در حاشیه این مراسم با تاکید بر گرامی داشت هفته سلامت بیان داشت: سلامت روان و حال خوب قسمت قابل توجهی از حوزه سلامت را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: ارتقای سلامت مردم به مشارکت مردمی بستگی دارد هرچند  بخش عمده ای از فعالیت های مرتبط با ارتقای سلامت خارج از حیطه دانشگاه علوم پزشکی است که با برگزاری چنین جشنواره هایی می توانیم در ارتقای سلامت جامعه موثر باشیم.

سرپرست اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت بازی های بومی و محلی تصریح کرد: یکی از سنتهای دیرینه این دیار را وجود بازی هایی است که از غنای فرهنگی، تربیتی، ورزشی، روانشناسی قوی برخوردار است و می تواند نوجوان و جوانان را در ابعاد مختلف جسمی، روحی و روانی، پرورش و تقویت کند.

مدیرعامل آزمایشگاه کسری در ادامه افزود: وظیفه ما این است که این بازی ها و ورزش های سنتی را دوباره احصاء و به جامعه جوان و نوجوان بشناسانیم و آن را به تمامی اقوام ایرانی و جهانی معرفی کنیم.

موسوی زاده در آخر خاطر نشان کرد: به علت بومی بودن این سری مسابقات، خانواده ها و سالمندان زیادی به ورزش روی آورده اند و امیدواریم خانواده ها با توجه به بازی های محلی و ورزش های کم هزینه از کم تحرکی و چاقی مضر کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند.

شایان ذکر است هرساله جشنواره بازی های بومی و محلی روستای رشکوئیه در بخش های طناب کشی، مچ اندازی، دارت، موسیقی سنتی و... با مشارکت 700 نفر و با همت کانون فرهنگی و هنری مهدیه رشکوئیه و اداره ورزش و جوانان شهرستان تفت برگزار و در پایان جوایز نفیسی به نفرات برتر اهدا می شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا