حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: باید از کسانی مالیات گرفت که سال‌های سال است از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند و مالیات نمی‌دهند و درآمدهای نجومی و دلالی‌های گسترده دارند ولی توجهی به پرداخت مالیات نمی‌کنند پس نمی‌توان به صرف اینکه درآمد مالیاتی بیشتر شده اکتفا کرد بلکه باید از فرارکنندگان مالیاتی مالیات گرفت.
یزدفردا"حجت الاسلام رئیسی با اشاره به فرار مالیاتی و فساد بالا در کشور گفت: باید از کسانی مالیات گرفت که سال‌های سال از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند

 حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار با مردم یزد با تبریک عید مبعث، بشر، زمین و آسمان را جلوه‌ای از حق دانست و اظهار داشت: در بین همه این‌ها خداوند جلوه اعظمی دارد که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و با همه جلوه‌های خداوند متفاوت است و برای هدایت انسان برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه در بعثت ،بهترین خلق خدا برگزیده شده است ادامه داد: پیامبر(ص) نیز فرمود که برای به کرامت رساندن انسان آمده است و من نیز برای کرامت انسانی آمده‌ام.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هرکس عبودیت خداوند را داشته باشد از همه قیدها آزاد است اضافه کرد: چنین شخصی قطعا بر عالم تاثیرگذار است و خود را نیز به راحتی اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه کرامت برای انسان ،کرامت ذاتی و کرامت اکتسابی است افزود: انسان براساس فهم و درک و اختیار گام‌هایی برمی‌دارد که به قله برسد و جامعه را طوری با خود همراه می‌کند که جامعه با کرامت باشد و چیزی جز خدا نبیند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه دولت اسلامی وظیفه حفظ کرامت همه انسان‌ها را به عهده دارد اظهار داشت: دولت اسلامی بر طبق قانون اساسی باید کرامت انسانی و شغل و تحصیلات و خانواده انسان را حفظ کند.

وی با بیان اینکه عزت نفس و جایگاه اجتماعی و قراداد‌ها و تعهدات و پیمان‌ها باید جلوه‌ای از کرامت باشد گفت: هیچ‌کس حق ندارد کرامت انسان را بشکند و یا خدشه‌دار کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی‌های یزد و شهر دارالعباده که جایگاه دین و مدنیت و فرهنگ و تمدن و اخلاق و نوآوری و خلاقیت است افزود: یزد با عبودیت و بندگی مردمانش به دارالعباده و دارالعلم تبدیل شده است که باید همواره یاد و خاطره این علمای بزرگ را گرامی بداریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: علمای ما همه نمونه کرامت هستند و به ما آموختند که حق نداریم کرامت را مخدوش کنیم و ما نیز این را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد کرامت انسانی را زیر سوال ببرد و خدشه‌دار کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی ما ناشی از کرامتی است که علما برای ما گذاشته‌اند افزود: در بسیاری از عرصه‌ها که جوانان ما در آن ایفای نقش کردند از میدان نبرد تا سایر عرصه‌ها نیز نشان دادند که ما می‌توانیم.

وی بیان داشت: کشوری که بسیاری منابع و ذخایر و نیروی انسانی زیادی دارد نباید دارای مشکلات باشد پس نباید با این مشکلات روبرو باشیم که به هیچ عنوان نمی‌توان نسبت به آن  اغماض کرد و برای مردم امکان ‌پذیر نیست و باید شرایط تغییر آن فراهم شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از وضعیت فعلی و تعدد فقرا و محرومان اظهار داشت: می‌توان کاری کرد که فقرای ما با همین یارانه 45 هزار تومانی وضعیت بهتری داشته باشند و حتی نسبت به شغل و کار کردن هم می‌توان وضعیت متفاوتی داشت و من در این مدت که در آستان‌قدس رضوی(ع) فعالیت داشتم بارها این موضوع را اعلام کردم که بیشترین مراجعه به من برای اشتغال به کار بوده است.

وی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تعطیل شده اضافه کرد: مسئله مالیات و مالیات بر ارزش افزوده قانونی است ولی اینکه آمار بدهیم درآمد دولت از مالیات بیشتر از نفت است کار خوبی نیست. اما باید دید که این مالیات‌ها از چه کسی گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: باید از کسانی مالیات گرفت که سال‌های سال است از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند و مالیات نمی‌دهند و درآمدهای نجومی و دلالی‌های گسترده دارند ولی توجهی به پرداخت مالیات نمی‌کنند پس نمی‌توان به صرف اینکه درآمد مالیاتی بیشتر شده اکتفا کرد بلکه باید از فرارکنندگان مالیاتی مالیات گرفت.

وی افزود: جوان تحصیل‌کرده نباید انتظار این را داشته باشد که پس از تحصیل فقط در انتظار کار باشند.کارگاه‌های بسیاری که در این چندسال تعطیل شدند و عده‌ای کار ندارند و برخی دیگر نیز کار خود را از دست دادند و در خانه نشسته‌اند،باید برای این افراد شرایط اشتغال و کار آفرینی فراهم شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم یزد از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده‌اند گفت: چرا مردم یزد از بیکاری رنج می‌برند و حتی در وضعیت فساد اداری هر روز در روزنامه‌ها می‌خوانیم که فساد کشور را گرفته و در بانکی یا اداره‌ای فسادی رخ می‌دهد.

وی بیان داشت: کسانی که جویای کار و تحول هستند با این سخن که گره باید از جای دیگری گشوده شود و دیگران برای ما سرمایه‌گذاری کنند و از خارج کشور سرمایه بیاید مواجه می‌شوند در حالیکه همه موضوع این نیست.در زمانیکه در بازرسی بودم آسیب‌شناسی در این زمینه انجام شد اما آسیب‌زدایی نشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه علم و اقتصاد و سیاست با هم در پیوندی مشترک باید باشند گفت: اگر این پیوند رقم خورد تمام کشور برای رشد و بالندگی آماده می‌شود و به برکت خون شهدا معتقدم که هر نفر یک ستاد است و پولی برای خرج کردن در انتخابات ندارم و هرکس که احساس می‌کند می‌توان با این برنامه‌ها کشور را رشد داد و پیش برد به عنوان یک ستاد فعالیت کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور ما هیچ چیزی کم ندارد و فقط به مدیریت کارآمد نیاز دارد تا بتوان قله‌های موفقیت را فتح کرد و امیدوارم بتوانم در این عرصه گام بردارم و شرمنده خون شهدا و جانبازان سرافراز این جامعه نشوم چراکه می‌توان با ظرفیت موجود کشور به بهبودی رسید.‌

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا