جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان بهاباد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، اعضای ستاد انتخابات استان، فرماندار بهاباد و اعضای هیأت های اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان بهاباد در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

         برگزاری جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان بهاباد

 معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد

شهرستان بهاباد سرآمد مشارکت در انتخابات / بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی از 17 فروردین

جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان بهاباد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، اعضای ستاد انتخابات استان، فرماندار بهاباد و اعضای هیأت های اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان بهاباد در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه به تأثیر رأی مردم برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور اشاره نمود و گفت: در 29 اردیبهشت دو انتخابات همزمان برگزار می شود؛ انتخابات ریاست جمهوری که در  گسترده ملی تأثیر بسیار زیادی در توسعه کشور دارد و انتخابات شوراها که به موضوع مدیریت محلی و تأثیر مستقیم مردم در امور مربوط به شهرها و روستاها برمی گردد.

محمدعلی طالبی باتوجه به اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی از فردا 17 فروردین شروع می شود گفت: بررسی صلاحیت ها براساس استعلامات مراجع چهارگانه که برمبانی قانون است انجام می شود و هیأت نظارت هم کار خود را در موعد قانونی به خوبی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در رابطه با بحث انتخابات ریاست جمهوری تأکید بر تعامل هیأت نظارت و فرمانداری است تا بیشترین اشتراکات در هیأت های اجرایی کار را انجام دهند گفت: براساس هماهنگی های به عمل آمده در بعضی از شهرستان ها، هیأت اجرایی شوراها کار ریاست جمهوری را انجام خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات استان با تأکید بر رعایت قانون گفت: سلامت انتخابات با تکیه و توجه به قانون و آیین نامه های انتخابات اتفاق می افتد که می توانیم هم سلامت انتخابات را تضمین کنیم که باید در عین انجام دادن وظایف و مسئولیت های مربوطه، هماهنگی و تعامل را با محوریت قانون در سطح شهرستان بوجود بیاوریم.

طالبی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: باید بدون توجه به آمار مشارکت سالهای گذشته همه تلاش خود را برای حضور خوب مردم داشته باشیم؛ همانطور که شهرستان بهاباد سرآمد مشارکت در انتخابات بوده است در این انتخابات هم آمار بسیار خوب و مطلوبی را داشته باشیم.

وی به استقبال بسیار خوب داوطلبان در شوراهای اسلامی روستاها اشاره نمود و گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب شهرستان بهاباد بحث شوراها بود که همه شوراهای روستاها به حد نصاب رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تقدیر و تشکر از اهالی روستاها که اعتماد کردند به مسئولین شهرستان و استان گفت: امیدواریم تشکیل شوراها در این روستاها مایه خیر و برکت باشد و مردم انتظارات خود را از طریق شورا دنبال کنند.

طالبی با تأکید بر آموزش اعضای شعب اخذ رأی گفت: در روستاهایی که شورا دارند انتخابات برگزار خواهد شد و قطعاً افزایش تعداد شعب را در این شهرستان خواهیم داشت و افرادی خواهند آمد که نسبت به دوره قبل تجربه کمتری دارند و لذا باید به آموزش اعضای شعب اخذ رأی توجه بیشتری شود تا وقتی که در 29 اردیبهشت وارد عرصه انتخابات می شوند و می خواهند پاسدار رأی مردم باشند با آگاهی کامل در این موضوع ورود پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات  استان یزد در بهاباد

«برنامه محوری» مهم‌ترین رویکرد در اجرای امور انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان یزد به انتخابات سال 92 اشاره نمود و گفت: شهرستان بهاباد یکی از شهرستان های با مشارکت حداکثری در انتخابات بوده است؛ باتوجه به اینکه میانگین استان در انتخابات ریاست جمهوری 86 درصد بود مشارکت در شهرستان بهاباد 114 درصد بود.

محمد محامدی افزود: در انتخابات شوراها درصد مشارکت استان 79 و شهرستان بهاباد 99.9 درصد بود که شهرستان بهاباد یکی از شهرستان هایی بود که بالاترین درصد مشارکت را در استان داشته است.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه محوری گفت: انتخابات باید بر اساس کلیات برنامه زمان بندی شده پیش برود تا انتخابات بدون هیچگونه مشکلی برگزار شود.

     فرماندار بهاباد

آنچه برای ما مهم است حضور حداکثری مردم و سلامت انتخابات است /ثبت نام 288 نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر وروستا در بهاباد

فرماندار بهاباد هم در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمود و گفت: در فرآیند ثبت نام از شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل شهرستان 288 نفر ثبت نام داشتیم که استقبال داوطلبان نسبت به انتخابات قبلی 5.5 درصد افزایش داشته اشته است.

عباس اقبال با بیان اینکه در دوره قبلی شوراها تعدادی از روستاهای شهرستان بهاباد حضور نداشتند گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، همه شوراهای روستاهای ما به حد نصاب رسید و انتخابات را می توانیم در این روستاها برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: آنچه برای ما مهم است حضور حداکثری مردم و سلامت انتخابات است تا با فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات شرایطی ایجاد نمود تا مردم بتوانند با حضور در پای صندوق های رأی سرنوشت خودشان تعیین کنند.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا