تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهر تفت نامزد پایتخت فرهنگی کتاب ایران

در راستای برگزاری سومین دوره انتخابات و معرفی پایتخت کتاب ایران تعداد 20 شهر به عنوان نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت در راستای برگزاری سومین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و از بین 103 شهری که از سراسر کشور برنامه و فعالیت های خود را برای رقابت و کسب عنوان سومین پایتخت کتاب ایران به دبیرخانه مرکزی ارسال کرده بودند و پس از چند مرحله داوری 20 شهر به عنوان نامزد معرفی شدند که شهر های یزد و تفت از استان یزدبه عنوان شهر های نامزد این دوره معرفی شدند. در نشستی که به همین منظور با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت و شهردار تفت تقدیر به عمل آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران 20 شهر راه یافته به مرحله نهایی سخن می گفت با اشاره به تلاشهای شهرهای کشور در رقابت انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: شهرهای شرکت کننده در این جشنواره امروز کاشت نهال کتابخوانی را آغاز کرده اند. پس مطمئن باشید که در دو دهه آینده انسان های فرهنگی ای خواهند داشت. وی در ادامه گفت: همه ما یک هدف مشترک فرهنگی داریم و آن ایجاد یک جریان فرهنگی برای افزایش سرانه فرهنگی و مطالعه است. همه شما در این مسیر تلاش کرده اید و به نظر من همه شما منتخب هستید.

شایان ذکر است در این جلسه احمد ذاکری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت توضیحاتی را در خصوص طرح های ارسال شده به دبیرخانه سومین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به وزیر و حضار ارایه نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا