ه گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "علی احمدیان" در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر ، به روند برگزاری جشنواره های فجر روستا در دوره های قبل اشاره کرد و با ارائه رویکرد سومین جشنواره فجر روستاهای بخش مرکزی تفت گفت: از مهم ترین رویکردهای جشنواره امسال توجه به موضوع "اقتصاد مقاومتی" است که تلاش شده ویژگی ها و توانمندی های روستایی در این بخش به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

بخشدار مرکزی تفت با بيان اين كه بخشداری مرکزی تفت تلاش نموده است تا فرآیند تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل را چه در بعد اقتصادی و چه در بعد فرهنگی مطمح نظر قرار دهد افزود: برگزاری همین جشنواره، خود، گامی مهم و ارزشمند برای کمک به فرهنگسازی موضوع اقتصاد مقاومتی در بخش روستایی است.

وي فرهنگ روستایی را پایه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ارزيابي كرد و گفت: شعار جشنواره امسال نیز "احیای فرهنگ و اقتصاد روستایی ؛ تحقق اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده است تا بر اين موضوع تاكيد گردد.

احمديان ادامه داد: در بخش های اقتصادی نیز کمک به گسترش واحدهای کوچک تولیدی در روستاها، توسعه بوم گردی در نواحی که قابلیت گردشگری روستایی دارند، اعطای وام های کم بهره برای خود اشتغالی روستاییان عزیز، توسعه شبکه آبیاری نوین برای استفاده بهینه از آب موجود، جایگزین کردن کشت های کم آبخواه و سودآور برای کشاورزان و ترویج آموزش و توانمندسازی روستاییان در بخش های مختلف از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است.

اين مقام مسئول با بيان اين كه بخش مركزي شهرستان تفت در دامن پرطراوتش مزين است به مناطق روستايي و آبادي هاي بيشماري كه اين بخش را سرشار از نشاط و صميميت كرده و مردم عزيز روستايي بخش مركزي تفت، مهم‌ترين سرمايه و افتخار اين سامان به شمار مي آيند افزود: برگزاري سومین جشنواره بزرگ فجر روستا در بخش مركزي تفت، تنها گام كوچكي در جهت تجليل از برگزيدگان و نخبگان جامعه عزيز روستايي است تا از اين رهگذر، جريان اميد در ميان استعدادهاي منابع انساني روستايي بخش تقويت شده و تلاش و كوشش همگان را در مسير تعالي بخش توسعه دهد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا