مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های دهۀ فجر استان بر مردمی بودن و رویکرد مشارکتی برنامه‌های دهۀ فجر امسال تأکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد،کمیتۀ بانوان و خانوادۀ ستاد دهۀ فجر استان روز چهارشنبه 22 دی ماه با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و نمایندگان بانوان در دستگاه‌های استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری در این نشست ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهدای انقلاب اسلامی، بر رویکرد مشارکتی و مردمی در برنامه‌های دهۀ فجر امسال تأکید کرد.
«رقیه کرمانیان» با تأکید به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پُر رنگ کردنِ ارزش‌های انقلاب اسلامی مهمترین هدف کمیتۀ زنان و خانوادۀ ستاد دهۀ فجر استان در روزهای 12تا22 بهمن ماه امسال است.
وی افزود: در مقطعی از زمان ضرورت احیای هویت ایرانی اسلامی در کشور احساس و باعث شد مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) قیام کنند؛ زیرا ویژگی‌های فرهنگی و تمدّن غنی ایران در دورۀ پهلوی خدشه‌دار شده بود.
کرمانیان ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب شد توانمندی‌های زنان شکوفا شود و امروز که در آستانۀ سالروز پیروزی انقلاب هستیم، در نظر است این توانمندی‌ها با برنامه‌های خودجوش و مردمی پُررنگ‌تر شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: نمایندگان بانوان دستگاه‌ها در نظر داشته باشند که با ایجاد تنوع و خلاقیّت در برنامه‌های دهۀ فجر امسال زمینۀ یادآوری نقطۀ عطف تاریخ اسلامی ایران را فرآهم کنند.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند با مشارکت دستگاه‌های مختلف برنامه‌های مردمی را به‌گونه‌ای طرح‌ریزی کند که مردم همان نقشی که در گذشته در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند را در سایۀ امنیت و آرامشِ کنونی زنده کنند.


گرامی‌داشت دهۀ فجر ریشه در اعتقاد و باور ایرانیان دارد


جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست با بیان اینکه در آستانۀ سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: دهۀ فجر بزرگترین جشن انقلاب اسلامی ایران است.
«سعید زارع» بیان کرد: دهۀ فجر دهۀ نمایش حقیقی اقتدار انقلاب اسلامی است و گرامی‌داشت این حرکت ملّی ریشه در اعتقادات و باورهای ایرانیان دارد.
دبیر ستاد دهۀ فجر استان افزود: دهۀ فجر بزرگداشت حرکت همۀ اولیا و پیامبران الهی در طول تاریخ است که به این شکل توسط حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به دست ما رسیده است.
وی با اشاره به دستور صریح قرآن کریم، گفت: همۀ ما وظیفه داریم مقاطعی که خداوند رحمت و لطف خود را شامل حال ما کرده است، یادآوری کنیم زیرا طبق آیات قرآن، در این یادآوری نشانه‌هایی برای افرادی که صبور و شاکر هستند، وجود دارد.
زارع با اشاره به قرارگیری سالروز ولادت حضرت زینب(س) در ایام دهۀ فجر، نقش بانوان در دهۀ فجر امسال را قوی‌تر دانست و از برنامه‌های پیشنهادی ستاد دهۀ فجر به کمیتۀ بانوان و خانوادۀ این ستاد برگزاری همایش نقش زن در پیروزی انقلاب، زنان و آسیب‌های اجتماعی، دختران امروز و مادران فردا، گردهمایی زنان هنرمند، تجلیل از همسران و مادران شُهدا، شب شعر، جشنواره فیلم و عکس، معرفی و شناساندن شخصیت‌ها و بازنشستگان را نام برد.
گفتنی است در این نشست نمایندگان امور بانوان و خانواده در دستگاه های استان برنامه‌های دستگاه‌ خود در ایام دهۀ فجر را نام بردند و در این میان برنامه‌هایی مانند برگزاری جشن‌های مردمی، مسابقات ورزشی، همایش دوچرخه‌سواری، دیدار با خانواده‌های شهدا، کارگاه‌های آموزشی، المپیاد ورزشی و مسابقات کتابخوانی از مهم ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام الله دهۀ فجر عنوان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا