مهلت ارسال مقالات در راستای برگزاری همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی تا بیست و پنجم دی ماه تمدید گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد محمدرضا دهقان مهرجردی در این خصوص گفت: بر اساس خبر منتشر شده توسط دبیرخانه همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی تاکنون 28 مقاله پژوهش و با عناوین مطروحه پیرامون محورهای همایش به این دبیرخانه ارسال گردیده است که با عنایت به محدودیت زمان این مقالات توسط سیزده داور در حال داوری می باشد و این داوری تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: با توجه به استقبال پژوهشگران و علاقمندان مهلت ارسال مقالات تا بیست و پنجم دی ماه تمدید گردید و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با عنایت به بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه و داوری در پایان به پنج مقاله برتر هدایایی به رسم یادبود تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است: همایش ملی «نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی» در تاریخ یازدهم بهمن ماه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه آزاد اسلامی یزد و در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد یزد برگزار می شود.

شایان ذکر است: در کنار این همایش و با هدف رونق هنر صنعت نساجی به ویژه در زمینه طراحی پارچه های فاخر، "جایزه بزرگ غیاث" به اثرهای بدیع طراحی پارچه و لباس تعلق خواهد گرفت و هدف از برگزاری این مسابقه ترغیب دانشجویان و طراحان به خلق آثار بدیع، جلوگیری از ورود طرح های بدون کیفیت و فاقد شناسنامه هویتی و اقتباس از فرهنگ بیگانه به کشور و رونق نساجی با استفاده از طراحی پارچه دانشجویان خوش ذوق می باشد.

هنرمندان و علاقمندان برای ثبت نام در این مسابقه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس: http:TTC95.iauyazd.ac.ir  مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا