قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یزدی ها همواره در خیرات و موقوفات در کشور پیش قدم هستند و دارای فرهنگی غنی در زمینه امور دینی و مذهبی هستند.

عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز چهاشنبه در دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افزود: استان یزد که همواره مردمی خیر و نیک اندیش داشته در خیرات و موقوفات نیز در کشور پیش قدم است و موقوفات زیادی در استان یزد وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان یزد، وی ادامه داد: به منظور بررسی برنامه های سال جاری و همچنین تدوین برنامه های سال آینده طی سفری که با همراهی معاونین سازمان امروز به استان یزد داشتیم نسبت به بررسی مشکلات و تصمیم گیری راهکارها اقدام خواهد شد.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اجرای نیت واقفین بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری همواره در سر لوحه کارهای این سازمان قرار داشته و دارد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

عابد ادامه داد: جهت حل مشکلات موقوفات در کشور تفاهم نامه هایی با وزارت خانه های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیرو، کمیته امداد و همچنین دیگر ارگانها منعقد شده که ثمرات بسیار خیری داشته و نسبت به سند دار شدن و احیای موقوفات زیادی اقدام شده است.

وی افزود: این اقدامات در راستای احیای موقوفات و احیای فعالیت های عمرانی است که در سراسر کشور در حال انجام است و عمدتا با مشارکت بسیار خوب دستگاه ها و مردم انجام شده است.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح آرامش بهاری میزبان جمع کثیری از اقشار مختلف در بقعه های متبرکه و امامزادگان هستیم و در ماه های محرم و صفر نیز عوائد بخش زیادی از موقوفات به عزاداری اباعبدالله حسین (ع) اختصاص یافته و همچنین در راهپیمایی اربعین نیز طی چند سال گذشته موکب هایی در ورودی و خروجی کشور و همچنین شهرهای مقدس نجف و کربلا و بین مسیر ایجاد شده و از محل عوائد موقوفات به زائران خدمت رسانی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهت آموزش 10 میلیون حافظ فرآن در کشور تعداد یک میلیون نفر از طرف سازمان اوقاف کشور متعهد شده بود که به فضل خدا در پایان چهار سال تعداد یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر حافظ از 3 جزء تا حفظ کل تربیت شدند.

حجت الاسلام احمد شرف خانی اظهار داشت: در سال جاری و برای برنامه پیش رو نیز تعداد یک میلیون و پانصد هزار نفر حافظ قرآن متعهد شده که در برنامه های این سازمان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده این سازمان ارائه نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا