به گزارش پایگاه خبری یزد فردا :همانطور که تا کنون و در تلاش های انجام شده توسط کمپانی های مختلف دیده ایم، طراحی و ساخت پلتفرم های دستیار صوتی که بتواند حرف ما را درک کرده و کاری که از آن می خواهیم را انجام دهد بسیار دشوار است. اما به نظر می رسد علیرغم تمام این مشکلات و کم و کاستی ها، دکتر دیوید لوی، متخصص حوزه هوش مصنوعی معتقد است که تا 30 سال آینده، احتمالا انسان ها با ربات ها واقعا ازدواج خواهند کرد! باتک شات همراه باشید.


از لوی که در مراسمی در شهر لندن صحبت کرده نقل شده است که:

ما ناچاریم به ارتباط بین انسان و ربات ها در طی یک یا دو نسل آینده بیاندیشیم. با عادی شدن روابط عاطفی بین انسان و ربات ها، ما با امکان بسیار محتمل و واقعی ازدواج با ربات ها روبرو خواهیم شد.


وی می افزاید:

 

وقتی ربات ها به اندازه کافی انسان – نما شوند، به اندازه کافی از نظر اجتماعی مقبولیت داشته باشند، تا جایی که بتوانند نقش همراه و یار را برای انسان ایفا کنند، چرا این ارتباط در صورت عدم مخالفت هر یک از طرفین، به ازدواج ختم نشود؟

 

با توجه به اخباری که این روزها می شنویم و به این موضوع اشاره دارند که مشاغل انسانی (از مشاغل کارخانه ایگرفته تا حرفه هنرپیشگی که در فیلمی ژاپنی یک ربات نقش اصلی فیلم را به عهده داشت)، به تدریج به تصاحب ربات ها در می آیند، نطر دکتر لوی نمی تواند خیلی هم دور از ذهن باشد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا