به مناسبت دهه بزرگداشت و ترویج وقف مهندس سید محمد میر محمدی استاندار دارالعباده یزد پیامی را صادر نمودند.
بسم الله الرحمن الرحیم
المال والبنون زينه الحياه الدنيا و الباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا و خير املا
( دارايي و فرزند پيرايه هاي اين زندگاني دنياست و كردارهاي نيك كه همواره برجاي مي مانند نزد پروردگارت بهتر، اميد بستن به آنها نيكوتر است ) آيه¬ي 46 سوره كهف
 
وقف يكي از ارزشمندترين و ماندگارترين مظاهر احسان و نيكوكاري و خدمت به مردم و همنوعان و كمك به مصالح جامعه و به بهبود امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي است. سنت حسنه¬اي كه درسيره پيغمبر اكرم (ص) و ائمه معصومين (ع) هم ديده مي¬شود. اين سنت حسنه داراي كاركردهاي متنوع و گوناگوني است كه بخشي از توسعه درون¬زا به ويژه در مناطق روستايي تحت تأثير نهاد وقف شكل گرفته است.
ترويج اين سنت و ترغيب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در كشور مورد توجه قرار گرفت، سنتي كه با گسترش آن، بسياري از مشكلات مردم و دردمندان را حل خواهدكرد. امروز نيز اين مهم با ايجاد زمينه¬هاي بروز مسئووليت¬پذيري اجتماعي و تبديل سنت وقف به يك سرمايه عظيم اجتماعي در دست اقدام است.
گسترش جوامع انساني و افزون شدن نيازهاي اجتماعي مستلزم توسعه كاركردهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي موقوفات است لذا لازم است ظرفيت سازي¬هاي بيشتري نسبت به موقوفات بعمل آيد تا براي رفع نيازهاي روز استفاده گردد. موقوفاتي كه امروزه براي كمك به امر آموزش و پژوهش، درمان بيماري¬هاي خاص و پزشكي و ترويج دين و فرهنگ مذهبي مورد توجه واقفين قرار گرفته است.
اينجانب ضمن گراميداشت دهه وقف و تقديم سلام و درود بر روح بلند واقفان خير انديش ديار دارالعباده و دارالعلم يزد، رجاء واثق دارم با تلاش و كوشش متوليان و كارگزاران اداره كل اوقاف و امور خيريه و با همت خيرين خداجو شاهد احيا و توسعه روزافزون اين احسان ماندگار در استان يزد باشيم.
 
سيدمحمد ميرمحمدي
استاندار يزد
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا