مراسم تجلیل و تقدیر از کوهنوردان و نام آوران این رشته ورزشی از سوی هيئت کوهنوردی شهرستان تفت و با میزبانی گروه كوهنوردي آسمان تفت در منطقه کوهستانی دره گاهان روز جمعه مورخ 5/9/95 برگزار شد.

یزدفردا "دهقانی زاده خبرنگار یزد فردا " مراسم تجلیل و تقدیر از کوهنوردان و نام آوران این رشته ورزشی از سوی هيئت کوهنوردی شهرستان تفت و با میزبانی گروه كوهنوردي آسمان تفت در منطقه کوهستانی دره گاهان روز جمعه مورخ 5/9/95 برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسولین،سرپرستان و اعضای گروههای کوهنوردی و امداد و نجات استان حضور داشتن از مهدی گلشن نیا پیشکسوت استان و فاتح قله 6200 متری لوپوچه در کشور نپال در کنار دیگر پیشکسوتان فعالان این رشته ورزشی  تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم علي فلاح رئيس هيئت کوهنوردی شهرستان تفت ضمن قدردانی از تلاشهای وافر کوهنوردانی که با همت والای خود توانستند افتخارات ارزشمندی را برای این رشته ورزشی کسب کنند

وي افزود: ورزش کوهنوردی تنها ورزشی است که جایگاه قهرمانی ندارد.هر چند کوهنوردان بر سکوی افتخار نمی ایستند و در میادین ورزشی برایشان فریاد نمی کشند ، اما رشته های محبت قلبهای آنان را به یکدیگر پیوند می دهد که باعث می شود دوباره صعود نمایند.

ايشان در ادامه هدف ازبرگزاری این همایش را  بررسی مسايل بازدارنده و منفی در کوهنوردی استان برشمرد و بیان کرد:با جمع آوری پیشنهادات سازنده کوهنوردان دراینده بتوان در تصمیم گیری ها و هدف گذاری های کوهنوردی در استان اتفاق نظر وجود داشته باشد. فلاح با اشاره به تنوع رشته های کوهنوردی ( کوهپیمایی - سنگنوردی - دیواره نوردی - یخنوردی - غارنوردی - اسکی - کویرنوردی و ...)   وجود استعدادهای انسانی و طبیعت بکر و دوست داشتنی استان یزدرا مثبت ارزیابی کرد وگفت: در اکثر زمینه های فوق امکان رشد و ترقی و مطرح شدن در کشور وجود دارد که باید با همفکری و تعامل سازنده و به دور از حاشیه ها به این اهداف دست یافت.

علي فلاح عشق به طبیعت را عشق به زندگی دانست و افزود کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت ورزش ما نیست، باور ماست.

درپایان مراسم از کلیه پیشکسوتان، سرپرستان و فاتحان صعود به قله های خارج از کشور از سوی هیآت کوهنوردی شهرستان تفت تقدیر بعمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا