معاون شبکه دامپزشکی شهرستان یزد اظهار داشت : رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خامی دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان یزد اظهار داشت : رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خامی دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد. به همین دلیل کلیه مراحل حمل دام و فراورده های خام دامی از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل ، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد .

مهندس جبار ملکی در ادامه افزود: با استناد به قوانین سازمان دامپزشکی کل کشور هر گونه عبور و مرور و نقل و انتقال دام زنده و فراورده های خام دامی در داخل کشور مستلزم کسب مجوزهای بهداشتی لازم و طی مراحل بهداشتی- قرنطینه ای می باشند که در این راستا مقدار بیش از 1000 کیلوگرم فراورده خام دامی بدون مجوز حمل، شامل بال و گردن مرغ و ماهی منجمد توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان یزد با همکاری نیروی انتظامی توقیف گردید.

وی در ادامه یادآور شد: پست های قرنطینه در ورودی استان ها به عنوان پایگاه نظارتی دامپزشکی بر امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی به شمار می روند. کارشناسان دامپزشکی مستقر در پست های قرنطینه با همکاری نیروهای انتظامی اقدام به بازرسی محموله های دام و فراورده های خام دامی عبوری نموده و گواهی بهداشتی حمل دام و فراورده های خام دامی و شرایط خودروهای حامل آن را مورد بررسی قرار می دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا