با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مشاور فرهنگی استاندار یزد.فرماندارخاتم.بخشدار و اعضای شورای اسلامی مروست.هنرمندان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در گنجینه فرهنگ و هنر یزد کار خود را اغازکرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس مروست:طی سخنانی خاطر نشان کرد:اقدامات فرهنگی انجام شده و برنامه های فرهنگی پیش رو در مروست قابل تقدیر است..
علی غیاثی ندوشن با سپاسگزاری از مسئولین شهرستان و بخش مروست و حمایتهای ارزشمند آقای کار اندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به ظرفیتهای خوب فرهنگی و هنری بخش مروست اشاره و  افزود : منطقه مروست در زمینه فرهنگی چشم اندازروشنی در پیش رو دارد.

وی با تجلیل از اقدام خوب و ابتکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست اظهار کرد:برپایی این نمایشگاه به عنوان یک کار فرهنگی و هنری  ارزشمند می تواند الگوی خوب و مناسبی برای دیگر مناطق و شهرستان های استان یزد باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه افزود: تهیه و انتشار کتاب عکس مروست نیز می تواند در معرفی توانمندیهای حوزه های مختلف  بخش مروست  نقش آفرین باشد.

مشاور فرهنگی استاندار یزد هم دراین مراسم با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی مروست در برپایی این نمایشگاه ارزشمند خاطر نشان کرد: آنچه اینجانب از برنامه های این اداره سراغ دارم اجرا و برگزاری برنامه های مطلوب و با کیفیت است که نمونه های مختلف آن را  تاکنون شاهد بوده ام.

دکتر غلامرضا محمدی  با سپاسگزاری از مدیریت  خوب آقای غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،با بیان اینکه در این نمایشگاه عکس، زیباییهای هنری به بهترین شکل تبلور یافته بود  برگزاری این نمایشگاه را در شناساندن ظرفیت های منطقه مروست با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت : این نمایشگاه می تواند به  عنوان یک الگو مورد توجه دیگر شهرستان های استان یزد قرار گیرد .

فرماندار خاتم هم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عکس مروست تاریخی در کویر در معرفی و شناساندن ظرفیتهای این منطقه با اهمییت است

محمد زاده رحمانی افزود: بسیار خوشحالیم از اینکه چند روزی گنجینه فرهنگ و هنر یزد در تسخیر فرهنگ مصور مروست به عنوان یکی از شهرهای کهن یزد و ایران می باشد .

وی  با تجلیل ا ز زحمات و تلاشهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان یزد ، اقدامات انجام شده در دوره مدیریت آقای غیاثی  را بسیار چشمگیر و ارزشمند توصیف کرد و از تلاش و توجه وی به فرهنگ و هنر شهرستان ها و مناطق دور افتاده سپاسگزاری نمود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نیز با تشکر و سپاسگزاری از همراهی و مساعدت مسئولین بخش ، شهرستان و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان یزد و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه از چاپ و انتشار کتاب عکس مروست ؛ تاریخی در کویر در آینده نزدیک خبر داد

اکبر رنجبر به توانمندیهای خوب فرهنگی و هنری در بخش مروست اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این دوره مدیریت آقای غیاثی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در اجرای سیاستهای ایشان در اداره کل  متبوع، به فرهنگ و هنر روستاها ی سطح بخش به صورت ویژه توجه شد.

وی از شروع کار تدوین و جمع آوری اطلاعات مربوط به 3 عنوان کتاب فرهنگ عامه در منطقه مروست خبر داد و افزود : با یاری خداوند بزرگ کتاب فرهنگ عامه مروست، کتاب فرهنگ عامه روستای کرخنگان و کتاب فرهنگ عامه روستاهای ترکان و هرابرجان در آینده نزدیک  وارد دنیای کتاب خواهد شد. و این موضوع در معرفی  و صیانت از فرهنگ اصیل و بومی این مناطق با اهمییت است . .

 در این نمایشگاه که تا دوازدهم  آبان ماه در گنینه فرهنگ و هنر یزد(نب مسد ملا اسماعیل. میدان خان) دایر است،  بیش از   ۶۵ اثر عکاسی شده در گرایش معماری ، مردم و طبیعت  و بخشی از آداب و رسوم مردم مروست در ماه محرم از هنرمند عکاس و عضو انجمن عکاسان ایران فرزین ناظم زاده است به نمایش گذاشته شده است.

فرزین ناظم‌زاده، متولد ۱۳۴۱، عضو انجمن عکاسان ایران است که تاکنون موفق به دریافت جوایزی در زمینه عکاسی از مسابقات داخلی و خارجی شده است..

.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا