کارشناس نظارت و بازرسی شهرستان یزد گفت: به منظور تامین امنیت و سلامت غذایی آحاد جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط ویژه ای برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است در همین راستا عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ممنوع می باشد

کارشناس نظارت و بازرسی شهرستان یزد گفت: به منظور تامین امنیت و سلامت غذایی آحاد جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط    ویژه ای برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است در همین راستا عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ممنوع می باشد که در این راستا اکیپ های ویژه بازرسی شهرستان با همکاری و هماهنگی پلیس 110 اقدام به جمع آوری و پاکسازی 7 محل فروش غیر مجاز طیور زنده در سطح شهرستان یزد نمودند.

مهندس جبار ملکی تصریح کرد: کشتار و زنده فروشی غیر مجاز طیور در سطح شهرها به دلیل نداشتن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری های خطرناک واگيردار و مشترک طیور فراهم می آورد و چه بسا که سلامت و سرمایه اقتصادی افراد به دلیل اقدامات اینچنینی با خطر جدی روبرو شود. به همین دلیل لازم است تا از فعالیت چنین مراکز غیر مجازی ممانعت به عمل آید.

ملکی در ادامه ضمن اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس همشهریان از آنها خواست از خرید طیور زنده از پرنده فروشان غیر مجاز خودداری کرده و همچنین از تمامی دستگاه های نظارتی از جمله اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و .... خواست تا با اطلاع رسانی به موقع به شبکه دامپزشکی شهرستان یزد و جلوگیری از فروش طیور زنده، صنعت طیور استان را از خطرات پیش رو محفوظ بدارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا