سرپرست جمعیت هلال احمر استان در دیدار با فرماندار بهاباد بر ضرورت تقویت مدیریت بحران در این شهرستان با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / «عباس احدپور» گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی لازم برای تقویت نیروها و تجهیز امکانات برای مواقع اضطراری را دارد و لازم است که شهرستان هم همکاری لازم را در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه امداد ونجات جاده‌ای در شهرستان بهاباد، گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارد پس از ساخت و تحویل پایگاه از سوی فرمانداری، نسبت به تجهیز امکانات و نیروی انسانی پایگاه اقدامات لازم را انجام دهد.

احدپور با اشاره به نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر برای مدیریت بحران‌های احتمالی از جمله زلزله با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد، بر ضرورت تقویت جایگاه هلال احمر در شهرستان بهاباد تاکید کرد.

فرماندار بهاباد هم در این نشست از وقوع سالیانه 600 زلزله در شهرستان بهاباد خبر داد و افزود: قطعا باید تدابیری برای مدیریت بحران‌های احتمالی در این شهرستان دیده شود که یکی از آنها تقویت جمعیت هلال احمر شهرستان برای مداخله در زمان بحران است.

«اقبال» ادامه داد: با توجه به زلزله‌ای که به تازگی در شهرستان اتفاق افتاد، جمعیت هلال احمر با برپا کردن چادرهای اضطراری، آمادگی خود را برای مقابله با بحران نشان داد البته تجهیزات باید کامل‌تر شود.

وی افزود: استانداردسازی ساختمان‌ها یکی از کارهای مهم برای کاهش خسارت و تلفات ناشی از بحران‌ها از جمله زلزله است از این رو باید تسهیلاتی در اختیار شهروندان قرار گیرد تا در صورت بروز حوادث از جمله زلزله، خسارت و تلفات به حداقل برسد.

اقبال آمادگی شهرستان را برای همکاری با جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد و افزود: شهرستان آمادگی دارد که در مواقع ضروری برای کمک به مددجویان با جمعیت هلال احمر همکاری کند.

فرماندار بهاباد تاکید کرد: با توجه به نیاز شهرستان به پایگاه امداد جاده‌ای با توجه به زیاد بودن حوادث در این شهرستان، قول مساعد برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در این شهرستان را داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا