در شش ماهه نخست امسال ۱۱۳ مورد سالک در استان یزد گزارش شد.
یزدفردا "معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۱۳ مورد سالک در استان یزد گزارش شد.
 
محمدحسن لطفی گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۲۸ مورد سالک در استان یزد گزارش شده که این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۱۱۳ مورد رسیده است.
 
وی بیان کرد: گرچه آمار سالک به ظاهر کاهش پیدا کرده اما نمی توان به این آمار خوش بین بود زیرا سالک معمولا در سه ماهه سوم سال خود را نشان می‌دهد.
 
لطفی با اشاره به اینکه آمار سالک در سال گذشته نیز نسبت به سال قبل از ۱۰۰ مورد افزایش داشته است، عنوان کرد: روند افزایشی بیماری سالک در استان یزد نگران کننده است و باید هر چه سریعتر با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این بیماری مقابله شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق و یزد را کانون این بیماری دانست و افزود: البته سال گذشته شهرستان خاتم نیز در زمره شهرهای کانون سالک بود اما با مشارکت مردم و کشاورزان این بیماری در خاتم مهار شد.
 
لطفی با بیان اینکه نحوه انتقال در مناطق روستایی و شهری با یکدیگر متفاوت است، بیان کرد: طبیعی است که نحوه مقابله نیز در این مناطق متفاوت است بنابراین باید راهکارهای علمی برای کنترل این بیماری به مرحله اجرا درآید.
 
وی افزود: در مناطق شهری نوعی پشه خاکی و در مناطق روستایی نوعی موش انتقال دهنده بیماری است بنابراین در مناطق شهری توزیع پشه بندهای آغشته به سم و در مناطق روستایی کنترل جمعیت جوندگان مدنظر قرار گرفته است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا