به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست، انجمن شعر و ادب و دهیاری هرابرجان شب شعر عاشورا در دهستان ترکان و هرابرجان مروست برگزار شد .

 

در این محفل ادبی شاعران شرکت کننده  سروده های خود در خصوص کربلا و عاشورا و فضایل و رشادت های امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را قرائت کردند .

فرماندار خاتم در این آیین طی سخنانی به نقش شعر در انتقال پیام به افراد جامعه اشاره و افزود: شعر بهترین عنصری است که می نوان از آن پیام های مختلف را به افراد جامعه بشری منتقل کرد .

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه موضوع محرم و عاشورا از گذشته های دور همچنان مورد توجه شاعران پارسی گوی بوده است ؛ خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این زمینه سروده های خوبی از شاعران به یادگار مانده  که همواره ماندگارو ارزشمند است .

وی با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست  و عوامل برگزاری این مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه این اداره علاوه بر مرکز بخش  فعالیتهای خوبی را در سطح روستاها و دهستانها نیز انجام داده که این امر کمک بسیار بزرگی به رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح روستاها  نموده است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست هم در آیین پایانی این مراسم  با سپاسگزاری از مسئولین و شاعران شرکت کننده در این مراسم،  از عاشورا به عنوان بزرگترین حماسه تاریخ بشری نام برد و افزود: از شاعران انتظار این است که با مضمون آفرینی و خلق مضامین نو و تازه  این حماسه عظیم را برای جامعه تبیین کنند .

اکبر رنجبر افزود: شعر فارسی به سبب گیرایی و جذابیتی که داشته همواره از گذشته های دور  نقش تاثیر گذاری در تشریح زوایای مختلف  عاشورا داشته است و شاعران این هنر ارزشمند را دربرای بیان  و ترویج ارزشهای اسلامی و انسانی  به کار گرفته اند .

اجرای نی نوازی غم، مسابقه، نوحه خوانی و ... از دیگر  برنامه های این مراسم بود .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا