معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد دقایقی قبل در گفتگو با یزدفردا خبر از دستگیری عامل قتل نزاع اردکان داد .

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد دقایقی قبل در گفتگو با یزدفردا خبر از دستگیری عامل قتل نزاع اردکان داد .

سرهنگ مزیدی که امروز روز پارکاری را داشته است با اعلام دومین خبر خوش به شهروندان استان یزد خبر از دستگیری عامل قتل در نزاع اردکان داد .

وی در این رابطه اظهار داشت پلیس استان با هوشیاری تمام و انجام کارهای پلیسی عامل قتل در اردکان را شناسایی کرده و وی را دستگیر کرده است .

سرهنگ مزیدی جزییات این خبر را به بعد موکول کرد و افزود:نیروی انتظامی استان با عوامل نا امنی به شدت برخورد کرده و در کمترین فرصت ممکن عوامل نا امنی را دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهد دا و یزد نطقه ناامنی برای افراد شرور و ایجاد کننده ناامنی  بوده و خواهد بود .

خبرهای تکمیلی متعاقبلا منتشر خواهد شد .

گفتنی است فرماندار اردکان نیز قبلا در این رابطه اضهار داشته بود:براساس بازبینی های فیلم های گرفته شده از درگیری شب گذشته در کاروان عروسی، متهم غیربومی در این نزاع حضور نداشته است .

پس از وقوع این حادثه برخی افراد در شبکه های اجتماعی با هدف تخریب فضای امن شهر اردکان مدعی شدند که عامل نزاع منجر به قتل شامگاه گذشته در اردکان از افراد غیربومی بوده است.

فرماندار اردکان در این خصوص توضیح داد: افراد درگیر در نزاع دسته جمعی که شب گذشته در خیابان احمدی روشن اردکان رخ داد، همگی شهروند اردکانی بوده اند و مظنون به قتل نیز بومی همین شهرستان است.

مقیمی از دستگیری چند نفر در رابطه با درگیری شب گذشته خبرداد و با تقدیر از تلاش های بموقع دادستان، نیروی انتظامی و پلیس اگاهی شهرستان، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های صورت گرفته در این پرونده، بزودی فرد یا افراد متهم به ارتکاب این قتل معرفی شوند.

وی اضافه کرد: در فضاهای مجازی و رسانه ها مظنون به قتل را فردی غیربومی معرفی کرده اند که این موضوع صحت ندارد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه برخی شایعات به صورت هدفمند برای تحریک مردم و زیر سوال بردن امنیت شهرستان مطرح می شود که از شهروندان انتظار می رود با حفظ خویشتن داری، اطلاعات را از منابع رسمی و متعبر پیگیری کنند.

مقیمی با بیان اینکه جرم هایی نظیر قتل درهمه نقاط کشور اتفاق می افتد و استان یزد نیز از این گونه آسیب های اجتماعی مستثنا نیست، ادامه داد: کارشناسان و جامعه شناسان متخصص باید راهکارهایی در جهت کاهش جرایم بخصوص قتل عمد ارایه کنند .

وی افزود: رخ دادن جرم هایی نظیر قتل نتیجه روحیه ستیزه جویی و پرخاشگری است که در دهه گذشته افزایش یافته اما برخی افراد به صورت مغرضانه این حوادث را به مسئولان بخش های مختلف ربط می دهند.

رئیس شورای تامین شهرستان اردکان تاکید کرد: اتهام افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، قابل پیگیری است و در صورت مشاهده چنین مواردی با عوامل این گونه اقدامات برخورد قانونی می شود.

لازم به ذکر است که متاسفانه نزاع در کاروان عروسی در شهرستان اردکان، منجر به قتل یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا