دکتر احمد ابویی/اگرچه تا انتخابات ریاست جمهوری مدت زمان زیادی باقی مانده اما این روزها صحبت هایی مبنی بر تلاش اصولگرایان برای یک دوره ای کردن ریاست جمهوری روحانی به گوش می رسد و احمدی نژاد پر سر و صدا ترین گزینه است.

البته هنوز تایید صلاحیت احمدی نژاد در هاله ای از ابهام است و کماکان گزینه هایی چون باهنر و.. مطرح هستند و تحرکات احمدی نژاد را می توان نوعی فضا سازی برای کاندید اصلی اصولگرایان تلقی نمود اما در دنیای سیاست هیچ امری غیر ممکن نیست و باید این مطلب را هم درنظر داشت که دکتر احمدی نژاد در حال حاضر هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد و تایید ایشان زیاد هم دور از ذهن نیست.

علی ایحال بنظر می رسد در حال حاضر عاقلانه ترین گزینه ریاست جمهوری برای Hینده ی نظام و اصلاح طلبان و اصولگرایان دکتر روحانی باشد از این رو دکتر روحانی نیز در تلاش است به مشی اعتدالی خود ادامه داده  و هر دو طرف را از خود راضی نگه دارد اما آیا اصولگرایان با روحانی کنار خواهند امد و یا در پی احمدی نژاد و یا کاندیدای مورد نظر خود خواهند رفت.

وقتی امریکا با آن سابقه ی طولانی انتخاباتی حزبی، هنوز درگیر ادم پوپولیستی به نام ترامپ است تعجبی برای اقبال عمومی مجدد برای دکتر احمدی نژاد وجود ندارد بنا به دلایل زیر احمدی نژاد و یا گزینه ی مورد نظر وی می تواند با روحانی رقابت کند:

الف )وجود چند میلیون حاشیه نشین، که تشنه ی شنیدن وعده های انتخاباتی (یارانه 250هزار تومانی) هستند (گروه هدف)

ب )نسل جدید مدیران دولتی که او معرفی کرد و همینک با انگیزه کامل مترصد خدمتگذاری مجدد هستند(موتور اجرایی)

ج)انبوه مستخدمین زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان طرفداران او

د)تعداد زیاد افرادی که در زمان او به هر نحوی(وام _مجوز_رانت) مورد لطف قرار گرفتند و در حال حاضر دارای منابع مالی خوبی هم هستند (موتور مالی)

این افراد و گروهها می توانند تنها گوشه ای از طرفدارن  احمدی  نژاد محسوب شوند.

بدون شک اگر جناح راست او را تنها گزینه خود برای ریاست جمهوری  انتخابات معرفی کند  موضوع جدی تر خواهد شد.

و احتمالا در انتخابات اینده باز هم این طبقه ی متوسط جامعه و آرا خاموش است که نتیجه نهایی را معلوم خواهد کرد و درست به همین دلیل است که اصولگرایان تند رو برای دولت روحانی هر روز در پی ایجاد بحرانی هستند تا دولت او را نا کارامد جلوه دهند و مردم را از دولت تدبیر و امید ناامید کنند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا