در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تابستانه بافق، جشنواره خرمای بافق نیز برگزار می گردد.

 سیدمصطفی فاطمی اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف و معرفی جاذبه های گردشگری نقش موثری در برند سازی بافق دارد، از این رو با تصمیمات اتخاذ شده جشنواره تابستانی بافق از بیستم الی بیست و ششم شهریور ماه همزمان با هفته بافق با برنامه های متنوعی از جمله سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی، عکس شهروندی، بازی های بومی – محلی، جنگ شبانه، ورزش زورخانه ای و جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: احیای سنت ها و آداب و رسوم، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف در راستای معرفی این شهر و جذب بیشتر مسافران و گردشگران از جمله مواردی است که با برگزاری جشنواره ها گام های موثری را در این موارد برداشته می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اميدواريم با عملکرد ارزنده و مثبتي كه شهرستان بافق در نوروز امسال از خود به جا گذاشت بتواند در جشنواره ملی گردشگری به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به کویری بودن شهرستان بافق و فراوانی درخت خرما و اینکه این درختان در شهرستان به عنوان یکی از قطب های صنعتی شهرستان در صنعت غذایی و صنایع دستی مطرح می باشند، جشن خرما برگزار می گردد.

گفتنی است: درختان خرما هر سال به بار می نشینند و همچنین از اجزای این درختان برای تهیه صنایع دستی گوناگونی از جمله: حصیر، پادری، جارو، کلاه، بادبزن، طناب و دیگر محصولات حصیری استفاده می شود، می توان گفت عمده صنایع دستی بافق مرهون نخل بوده و به این درخت وابسته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا