فرماندار خاتم بر نقش کلیدی آموزش در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: خاتم در زمینه آموزش در این بخش در مدارس، طی سالهای گذشته اقدامات خوبی انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد زاده رحمانی در حاشیه نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: خوشبختانه در شهرستان اقدامات خوبی توسط نیروی انتطامی و مسئولان قضایی شهرستان انجام شده و کشفیات مواد در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی یادآور شد: پیشگیری از گرایش به مواد مخدر یکی از اصلی ترین موضوعات جامعه و آموزش در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به شیوه های گوناگون بخصوص در مدارس، برگزاری همایش ها و دیگر موارد صورت پذیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیکاری یکی از معضلاتی است که موجب بوجود آمدن آسیب های اجتماعی بخصوص گرایش به مواد مخدر می شود که خوشبختانه در شهرستان خاتم با راه اندازی چندین کارخانه و استفاده از نیروهای بومی سعی شده تا نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
زاده رحمانی تاکید کرد: محدوده سرزمینی خاتم از گستردگی زیادی برخوردار است که مجهز شدن راه های ورودی آن به دوربین های مدار بسته نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری است.
دادستان خاتم نیز با اشاره به اینکه در سالجاری کشفیات خوبی در خاتم انجام گرفته گفت: بیشترین مجرمین در زمینه کشفیات مواد مخدر، غیر بومی بوده اند که توسط نیروهای انتظامی و مقامات قضایی دستگیر شده اند.
ابوالفضل توکلی اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی در این زمینه، شدت عمل بیشتر در مبارزه با مواد مخدر است تا قسمتی از این جرائم کاسته شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد، یک زنگ خطر در جامعه است تصریح کرد: سال گذشته در زمینه پیشگیری اقدامات خوبی صورت گرفت و امید داریم تا بتوانیم سالجاری نیز با همیاری آموزش و پرورش، اطلاعات خوبی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا