دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد، مواد مخدر را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و گفت: 95 درصد مردم این استان، دغدغه اعتیاد فرزندان و گرایش آنها به این مواد را دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ بمانعلی روستایی عصر شنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاتم، پیشگیری را یک عامل مهم در گرایش به مواد مخدر دانست و افزود: سازمان های مردم نهاد و NGO ها توانسته اند گام های موثری در این زمینه بردارند و با حداقل امکانات و با انگیزه بیشتر اقداماتی انجام داده اند.
وی اظهار کرد: سالانه 8 هزار نفر به انجمن های NA در سراسر استان مراجعه و فعالیتهای خودشان را با استفاده از آنها انجام می دهند.
به گفته وی این انجمن ها تاکنون توانسته اند 50 درصد افراد معتاد را ترک بدهند و بقیه هنوز به عنوان یک بیمار در استان حضور دارند.
روستایی مواد مخدر را یک آسیب دانست و یادآور شد: همه شهرها و روستاها آلوده به مواد مخدر شده و استان یزد نیز با این معضل درگیر است بطوریکه در سال گذشته حدود 40 تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم.
دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر استان یزد تفریحات سالم را برای جوانان مهم خواند و گفت: این تفریحات می تواند علاوه بر اینکه اوقات فراغت جوانان را پر کند گرایش آنها به مواد مخدر را کم و تا حدی جلوی این آسیب را بگیرد.
وی آموزش در مدارس را یکی از مهمترین عوامل دانست و اظهار کرد: باید بحث آموزش در مدارس بیشتر مورد توجه قرار داد تا دانش آموزان از سنین پایین با این مواد و معایب آنها آشنا شوند.
وی اطلاع رسانی دقیق، آگاه سازی ، آموزش و برنامه ریزی را سه عامل مهم در جلوگیری از گرایش به مواد مخدر در جامعه عنوان و افزود: باید این سه عامل مورد توجه ویژه قرار گیرد و از همه امکانات در جهت اطلاع رسانی دقیق استفاده کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا