بهمن‌ماه سال گذشته بود که حکم دادگاه ویژه روحانیت درباره «م ج ت» معروف به شیخ استخاره با انجام برخی اصلاحات تایید شد. 

براساس آنچه که حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نودودومین نشست خبری خود گفته بود، برای این فرد در شعبه بدوی دادگاه ویژه روحانیت حکم اعدام صادر شده است. 

ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها از اجرای حکم شیخ استخاره خبر دادند اما یک منبع مطلع قضایی به تسنیم گفت که این خبر صحت ندارد و حکم این فرد اجرا نشده است.

 حجة الاسلام والمسلمین «مجید جعفرى تبار» در سال 1340 هجرى شمسى در شهر مقدس قم در خانواده‏اى روحانى چشم به جهان گشود و از همان خردسالى تحت تربیت پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله حاج شیخ «محمود جعفرى تبار» خواندن قرآن را آموختند.

او از اواسط دهه هفتاد به گرفتن استخاره هاي دقيق، در ميان مردم شهرت يافت. ابتدا شهرتش محلي بود اما به سرعت در سطح ملي گسترش يافت و تا آنجايي پيش رفت که حتي برخي ايرانيان از خارج از کشور براي گرفتن استخاره با وي تماس مي گرفتند.

فعاليت حجة الإسلام جعفري تبار به قدري گسترش يافت که او نزديک به 200 خط تلفن گويا را خريداري کرد و از طريق تلفن سفارش استخاره مي گرفت و بعد از 24 يا 48 ساعت پاسخ استخاره گيرنده را مي داد.

اما چند ماه پيش براي اولين بار خبر يا شايعه بازداشت او به دلايل نامعلوم در ميان افواه منتشر شد. هيچ مقام مسئول يا رسانه اي در اين مورد اطلاع رساني نکرد.

همين امر موجب شد که روز به روز بر دامنه اين شايعه افزوده شود و کار به جايي رسيد که طي يک ماه اخير شايعه اعدام شدن او به طور گسترده در قم منتشر شده است.

بدون شک مي توان گفت عدم اطلاع رساني – حتي در سطح محلي شهر قم – باعث گرديده که دامنه شايعات در مورد اين روحاني نسبتا سرشناس و محبوب افزوده شود و موجب سوء استفاده برخي رسانه هاي مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران نيز گردد.

هيچ کس نمي تواند ادعا کند که استاد جعفري تبار فردي معصوم بوده لذا اين امکان وجود دارد که برخي شايعات منتشر شده در مورد وي، صحت داشته باشد اما آنچه که غير قابل انکار است آنست که اگر در همان ابتداي اثبات شدن اتهامات وي، از طريق کانال هاي رسمي در اين مورد اطلاع رساني مي شد، هرگز چنين شايعاتي ناپسند و بيش از سطح اتهامات، در مورد او آنهم به طور گسترده منتشر نمي شد.

گفتنی است طی روزهای گذشته این شایعه در یزد نیز قوت گرفته و صحیت از حکم اعدام ایشان با همسرش  به میان آمده است .همسر جعفری تبار فرزند یکی از (م)منبری های یزدی ونواده یکی از علماء مشهور یزدی می باشد
در پايان لازم به ذکر است،‌ مدتي است وب سايت رسمي استاد جعفري تبار از دسترس خارج شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از «خط امام» در نشست این هفته قوه قضائیه، اخبار منتشر شده مبنی بر صدور حکم بدوی “اعدام” برای یک “روحانی نما”در دادگاه ویژه روحانیت قم تایید شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با «آنا» در خصوص اخبار منتشرشده درباره حکم اعدام یک روحانی معروف با هویت «م.ج.ت» تصریح کرد: این حکم از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شده است. وی تاکید کرد: حکم صادرشده برای این فرد، بدوی بوده و می‌توان به این حکم اعتراض کرد و طبق قانون، قابل تجدیدنظر است.
در همین خصوص حضرت آیت الله محمدجعفر منتظری، رئیس دادگاه ویژه روحانیت، پیش از این درباره این پرونده گفته بود: بنا نداریم اخبار خاص مربوط به دادگاه ویژه روحانیت را منتشر کنیم!
صحت این حکم در حالی از سوی سخنگوی دستگاه قضائی مورد تایید قرار می گیرد که طی چند هفته گذشته، پایگاه ها و رسانه های منتسب به جریان فتنه، با سانسور یا کم اهمیت جلوه دادن این خبر، سعی کردند تا از این ماجرا بی سر و صدا عبور کنند.
آنطور که شنیده شده، “میم.جیم.ت” همان “مجید ج. تبار”، یکی از روحانی نماهای ساکن قم بوده است که سال گذشته برای مدتی به حصر خانگی محکوم و در نهایت در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۹۲، بازداشت شد.
پس از آن دفتر وی در قم پلمپ، سایتش مسدود و ۱۳۲ خط تلفنش که به صورت ۲۴ ساعته به سئوالات و درخواست مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دادند، قطع شد.
پس از چند ماه، “مینا م.” همسر ج. تبار و تعدادی از شاگردانش نیز در آبان‌ماه سال گذشته بازداشت شدند.
با گذشت اندک زمانی اخباری منتشر شد که مدعی میشد ج. تبار، با حکم دادگاه ویژه روحانیت به اتهام «مالی»٬ «مرید و مراد بازی» و ادعای رابطه با «امام زمان» بازداشت شده است!
پس از یک سال، این پرونده در سکوت خبری به فراموشی سپرده میشد که «مصطفی همت»، فرزند شهید محمد ابراهیم همت، با انتشار خبر اعدام ج.تبار و همسرش در صفحه فیسبوک خود، دوباره همه نگاه ها را به سوی پرونده این شیخ مرموز جلب کرد. مصطفی همت در صفحه فیسبوک خود نوشت:
لحظاتی قبل مطلع شدم حجت‌الاسلام … و همسر ایشان، خانم …، که هر دو از نوه‌های چهارمین شهید محراب شهید آیت‌الله صدوقی هستند، از طرف دادگاه ویژهٔ روحانیت به اعدام محکوم شده‌اند! آقای … به خلع لباس و سه بار اعدام محکوم شده و همسر ایشان به هشت سال زندان و اعدام محکوم شده است!
برخی اخبار از این حکایت داشت که ج.تبار طی ۱۵۰ روز در یک سلول انفرادی، در زندان لنگرود کاشان، به سر برده است.
این اخبار جسته و گریخته ادامه داشت تا رئیس قوه قضائیه، با تایید خبر حکم اعدام ج.تبار، به شایعات پایان داد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا