در پایان دکتر مجیبیان با تشکر از گردانندگان و شرکت کنندگان این مراسم اظهار داشت :من از دو نفر بایستی تشکر و قدر دانی نمایم که مدیون این دو نفر هستم ابتدا همسرم که در مدت 45 سال من را تحمل نموده است و دوم شهید بزرگوار آیت الله صدوقی که در اوایل انقلاب بارها و بارها جلو از هم پاشیدگی بیمارستانم را گرفت و تدام کار و خدماتم را مدیون ایشان هستم

گزارش یزدفردا از مراسم تقدیر از دکترمجیبیان به عنوان شخصیت برگزیده استانی کانون یزدی تباران

مراسم در ساعت 20:30دقیقه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با حضورحجت الاسلام والمسلمین صدوقی  نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد ،عبدالرسول دوران معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد ،عظیمی نیا فرماندار یزد ،دکتر میرمحمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ،میروکیلی شهردار یزد از مسئولین استان  و اولیاء نماینده مردم یزدو صدوق در مجلس شورای اسلامی ،میرحسینی رئیس شورای اسلامی شهریزد ،مهندس کوچک زاده و فقیه خراسانی از اعضاء شورای اسلامی شهریزد ازنمایندگان مردم و دکتر مرتاض از پزشکان خوشنام و با سابقه استان  و جمعی از فرهیختگان و نخبگان واقشار مختلف مردمی در سالن برق منطقه ای یزد آغاز شد .

در ابتدای مراسم مهندس سفید رئیس هیئت مدیره کانون یزدی تباران در مورد کانون و اهداف تشکیل آن سخنانی ایراد نمود .

 

 

 

مهندس سفید در قسمتی از سخنان خود گفت :کانون همبستگی و اطلاع رسانی یزدی تباران (یزدتبار)12 سال پیش  با هدف شناسایی و جذب یزدی تباران خارج از استان و کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در ادامه عمده فعالیت کانون یزدتبار را   انتشار اخبار و مطالب موردنياز از طريق نشريه‌هاي منظم ادواري و غيرادواري و معرفي و انتشار كتابها و نوشته‌هاي مربوط به يزد، كوشش در راه‌شناسائي و ايجاد بانك اطلاعاتي از تخصص‌ها و توانائي يزديها برقراري ارتباط با انجمن‌ها و گروهها و جمعيت‌ها و تشكلهاي يزديها در شهرهاي ديگر ، ايجاد زمينه‌هاي مشاركت در پروژه‌هاي اقتصادي و فرهنگي ، بهره‌گيري از امكانات موجود و استعداد يزديها براي توسعه همه جانبه و پايدار استان يزد نام برد .

مهندس سفید از اهداف ایجاد کانون  را همبستگی و اطلاع رسانی برای یزدی تباران عنوان نموده و  گفت : برای  تجلیل از مفاخر یزدی تبار ،آشنائی جوانان با فرهنگ یزد ،توسعه یزد ،برنامه هائی داشتیم و برای رسیدن به اهداف که همواره در هنگام سال نو با یزدی ها که در یزد بیشتر بودند جلسه داشتیم و گاهی با روسای  کانون به شهر های دیگر رفتیم تا با یزدی های شهر های دیگر دیدار داشته باشیم .

مهندس سفید در ادامه سخنان خود افزود :در مورد جلسه تجلیل ها ،با همکاری بعضی ادارات (ارشاد )از آذر یزدی ،دکتر کاردان ،شهید رهنمون  در مورد شناخت یزدی هایی که  اهل علم و  فضل بودنددر زمانهای مختلف تجلیل شد .و ،محقق داماد ،مهرپور،مهریزی،امراللهی،عارف،از شخصیت هایی بودند که در یزد سخنرانی کردند و در جهت شناسایی یزدی تباران خارج از کشور ،حدود 800 نفر را شناسایی نموده و اطلاعات کاملی از آنها در اختیار داریم و دوسال پیش که از امکانات دولتی هم استفاده می کردیم  و در این مدت 50 نفر و به مرور زمان هفتاد نفر دیگر اضافه شدند .

وی در ادامه افزود :30 سال از عمر انقلاب می گذرد ،به برکت 30 سال از سه شخصیت استانی در سطح جهانی ،کشوری واستانی از اعضاء شورای عالی کانون نظر سنجی شد که  سه نفر با آراء اکثریت انتخاب شدند .

وی در مورد آراء توضیحاتی ارائه داده و افزود :از حدود 60 نفر سئوال شونده 90 درصد خاتمی را برای عرصه جهانی و 75 درصد شهید صدوقی را بیش از 60 درصد در عرصه استانی دکتر مجیبیان را انتخاب نمودند که قرار شد در روز پزشک از دکتر مجیبیان و در شب شهادت آیت الله صدوقی در تالار وحدت تهران با حضور آقای هاشمی رفسنجانی ودر هنگام آذر ماه ،در زمان برگزاری همایش گفتگوی ادیان تجلیل از خاتمی باشد .

 

وی در پایان سخنان خود پیام سید محد خاتمی را که دو سال پیش عضویت افتخاری کانون را پذیرفته است قرائت نمود .

در ادامه مراسم دوران معاون سیاسی امنیتی استانداریزد از اقدام خوب کانون یزدی تباران ،که توجه به اندیشمندان  و دلسوزان استان را دنبال می کند تجلیل نمود .

 
 

وی در ادامه با اشاره به حضور استاندار در خارج از استان و دستور ایشان وظیفه خود دانست که از تلاشهای دکتر مجیبیان که بیش از نیم قرن برای استان و کشور خدمت کردند تشکر نماید

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال نو آوری و شکوفایی ،حرکت کانون یزدی تباران را نوعی نو آوری دانست و افزود :ما هم از ناحیه ی استاندار ومسئولین استان از همه پزشکان به خصوص دکتر مجیبیان  تشکر می نمائیم و ایشان را قابل تقدیر می دانیم .

اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس هشتم نیز با اشاره به این که امشب یکی از شب های با شکوه است افزود :امشب من افتخار حضور در این مراسم را داشته ام و از همه به عنوان یک شهروند یزدی و به عنوان عضو ی از کانون و نماینده یزدی ها از حضور تک تک شما تشکر می کنم وتلاش دکتر مجیبیان را در نیم قرن گذشته در استان و استان های همجوار برای زندگی بخشیدن به 200 هزار نفر تشکر می کنم .و قطعا مفاخر بزرگی در گذشته و حال داریم که جای تجلیل دارند .

 

وی با اشاره به نظر امام خمینی (ره)که فرمودند :امیدوارم یزد الگویی باشد برای سایر استانها   اظهار داشت : باید یزد در کشور نمونه باشد باید با همکاری و همفکری تشکلهای غیر دولتی همفکر یزد را به جایگاه کهن و گذشته خود برسانیم و کشور بتواند از فیض یزدی ها بهره ببرد .

در ادامه مراسم رئیس سابق دانشگاه پزشکی یزد با ارائه تحلیلی از سه دهه گذشته استان در علوم پزشکی اظهار داشت :مهمترین رخداد در این سه دهه تاسیس دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی بوده است .

وی در ادامه افزود :در 1363 تاسیس و به سرعت تبدیل به دانشگاه شد در این سه دهه شاخص های پزشکی و بهداشتی در بالاترین رده کشور بوده است و روش نوین ناباروری در این دانشگاه شروع شد و کشور را فرا گرفت و شهید صدوقی با علم به توانمندی یزدی ها ،مصر بر تاسیس این دانشگاه بودند که اولین دانشگاه بعد از انقلاب نیز بود .

وی در ادامه با یاد از شهیدان پاک نژاد و رهنمون از دکتر سید عباس پاک نژاد ،دکتر مرتاض ،دکتر جوادی ،دکتر پارسا ،دکتر شیر خدا نیز تجلیل نمود .

در ادامه این مراسم از اولین کودک IvF،که 15 سال پیش توسط دکتر مجیبیان به دنیا آمده دعوت شد

 

خانم عبداللهی که از اردبیل برای این عمل به یزد آمده بود و بعد از 21 سال بچه دار شده بودند و قبل از یزد به کشورهای دیگر از جمله انگلستان هم رفتهو نتیجه نگرفته  بودند وی در سال 1374 شب نیمه شعبان در یزد عمل شده بودند وخطاب به دکتر مجیبیان اظهار داشت :من از آقای دکتر مجیبیان می خواهم مثل کوه محکم باشند

در ادامه این مراسم نازنین اولین کودک IvF ایران گفت :آقای دکتر مجیبیان را از ته دلم دوست دارم

در پایان دکتر مجیبیان با تشکر از گردانندگان و شرکت کنندگان این مراسم اظهار داشت :من از دو نفر بایستی تشکر و قدر دانی نمایم که مدیون این دو نفر هستم ابتدا همسرم که در مدت 45 سال من را تحمل نموده است و دوم شهید بزرگوار آیت الله صدوقی که در اوایل انقلاب بارها و بارها جلو از هم پاشیدگی بیمارستانم را گرفت و تدام کار و خدماتم را مدیون ایشان هستم

 یزدفردا

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا