یزدفردا"مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به خدمات تامین اجتماعی در استان یزد از طلب ۱۸۰۰ میلیارد ریالی این سازمان از کارخانه های یزد بابت حق بیمه کارگران خبر داد.

یزدفردا"مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به خدمات تامین اجتماعی در استان یزد از طلب ۱۸۰۰ میلیارد ریالی این سازمان از کارخانه های یزد بابت حق بیمه کارگران خبر داد.

محمد صابری بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان بهاباد با ارائه گزارشی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و مستمری بگیران در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار نفر از بیمه بیکاری در استان یزد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه به این سازمان باید از دید دیگری نگاه کرد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی سازمان درآمدی و هزینه‌ای است که تعهدات و خدمات خود را به بیمه شدگان از بدو حیات تا دفن ارائه می‌دهد.

وی افزود: این سازمان خدمات گسترده‌ای دارد و محور فعالیت این سازمان بیشتر در بخش‌های مهمی چون صنعت، نساجی و فولاد است که یک روز تأخیر در پرداخت نداریم و به عنوان سازمانی که به مردم خدمت می‌کند با مردم تعامل داریم.

صابری همچنین با اشاره به تعامل با کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بعضی از کارخانه‌ها حق بیمه کارفرمایان را پرداخت نمی‌کنند و در این رابطه 1800 میلیارد ریال طلبکار هستیم که خوشبختانه شهرستان بهاباد هیچگونه معوقه‌ای ندارد.

عباس اقبال فرماندار بهاباد هم در این دیدار با بیان اینکه تأمین اجتماعی کاری بسیار مهم و حساس دارد گفت: تأمین اجتماعی مهم و حساس است چون با اقتصاد و معیشت مردم سر و کار دارد؛ اگر کوچکترین خللی در امنیت شغلی مردم پیش بیاید تبعات متعدد اجتماعی و روانی به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان بهاباد با ابراز رضایت از ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی  در شهرستان گفت: این سازمان یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب ترین سازمانها در سطح کشور به شمار می‌آید و خوشبختانه خدمات بسیار خوب و ارزنده‌ای جهت رفاه اجتماعی به بیمه شدگان ارائه نموده است.

65 درصد جمعیت بهاباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

عباس حاجی‌حسنی سرپرست اداره تأمین اجتماعی بهاباد هم در این دیدار گفت: 2450 بیمه شده اصلی و  ٥٨� � نفر بیمه شده تبعی در شهرستان بهاباد داریم  که در مجموع 65 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه هستند و خدمات سایر شعب بیشتراز داخل شعبه است.

وی در رابطه با اجرای طرح پالایش بیمه قالی‌بافی در شهرستان گفت: در گذشته بدون انجام بازرسی افراد زیادی بیمه قالی‌بافی شده بودند که بعد از اجرای طرح بازرسی مشخص شد 30 درصد بیمه شدگان ساکن بهاباد نبودند و بعضی از آنها حتی قالی‌بافی هم نداشتند.

سرپرست تامین اجتماعی شهرستان بهاباد با بیان اینکه 450 نفر بیمه قالی‌بافی بودند گفت: در 15 سال گذشته 85 درصد این افراد قالی می‌بافتند و اکنون توان قالی بافی ندارد که باید ملاحظاتی در این زمینه صورت گیرد.

حاجی‌حسنی به ارائه خدمات الکترونیک بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان اشاره نمود و گفت: شهرستان بهاباد اولین شهرستان استان یزد بود که الکترونیکی شد و این طرح سبب کاهش تردد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آسایش مردم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا