رئیس مرکز اموزش فنی وحرفه ای شهرستان اشکذر از بازدید فرماندار ،رئیس و اعضاء محترم شورای شهر از کارگاههای آموزشی آن مجموعه همزمان با گرامیداشت هفته ملی مهارت خبر داد .

رئیس مرکز اموزش فنی وحرفه ای شهرستان اشکذر از بازدید فرماندار ،رئیس و اعضاء محترم شورای شهر از کارگاههای آموزشی آن مجموعه همزمان با گرامیداشت هفته ملی مهارت خبر داد .

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد مجید فصاحت در تشریح این خبر گفت: در راستای اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و بزرگداشت هفته مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای "محمد علی شاه حسینی" فرماندار اشکذر، رئیس و اعضاء محترم شورای شهر و فرمانده نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به همراه تنی چند از مسئولین ادارات شهرستان از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید نمودند .

بنابراین گزارش در جریان این بازدید فرماندار شهرستان اشکذر ضمن افتتاح کارگاه زیلوبافی سنتی و پرورش دهنده زالوی طب سنتی از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز قرار گرفت.

 ایشان با تقدير از تلاش‌هاي مركز آموزش فني و حرفه‌ای شهرستان در ایجاد بستر و امکانات مناسب آموزشی متناسب با نیاز روز جامعه و احیا تولیدات و صنایع‌دستی بویژه زیلوبافی در این مرکز اظهار امیدواری کرد: با شناسایی بیش‌ازپیش نیازهای جامعه و ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارت‌های موردنیاز، آینده درخشانی برای شهرستان و نیروهای کارآمد و جوان فراهم شود.

شاه حسینی با اشاره به اهمیت گسترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و نقش این مراکز در ایجاد اشتغال در جامعه افزود: دولت با ایجاد بسترهای لازم زمینه فراگیری مهارت‌های اولیه و پایه‌ای را برای ورود به بازار کار از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای به وجود آورده است و جوانان با بهره‌گیری ازاین‌گونه آموزش‌ها زمینه اشتغال خود و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه را فراهم نمایند.

وی اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، همکاری و تعامل با اعضای شوراهای اسلامی، میراث فرهنگی، دهیاران، مدارس و مراکز دانشگاهی در جهت گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه را خواستار شد و بر ضرورت متناسب‌سازی آموزش‌های مهارتی در جهت تقاضای بازار کار تأکید کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا