اگر برجام نبودهر 6ماه یکبار ازفروش 20 درصد از نفت جلوگیری می‎شد،اما امروزکسانی که ما را تحریم کردند نفت ما را می‎خرند،البته درجابجایی پول مشکل داریم که این موضوع ربطی به برجام ندارد و مربوط به تحریم ایران در زمان تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا)است.
یزدفردا" وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت:اگر برجام نبودهر 6ماه یکبار ازفروش 20 درصد از نفت جلوگیری می‎شد،اما امروزکسانی که ما را تحریم کردند نفت ما را می‎خرند،البته درجابجایی پول مشکل داریم که این موضوع ربطی به برجام ندارد و مربوط به تحریم ایران در زمان تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا)است.

به گزارش اعتدال به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان دوشنبه شب در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان با اشاره به اجرای برجام و دستاوردهای آن تصریح کرد:در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و پنهانی بکند را ندارد و این اتفاق هم رخ نداده است.

سردار دهقان ادامه داد: مدرک‎سازی‎های عریض و طویل غرب علیه فعالیت‎های صلح‎آمیز هسته‎ای ایران در جهان برملا شد چرا که اگر در مذاکرات هسته‎ای موردی به دست نیاورده باشیم جز اینکه ثابت کرده باشیم آمریکا دغل کار و حیله گر است، باز هم برنده بوده ایم.

وی با بیان اینکه وقتی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ گونه نشانه‎ای در ایران مبنی بر انحراف فعالیت‎های هسته‎ای وجود ندارد، معنایی جز دروغگویی آمریکا نداشته و ندارد، افزود: رژیم ضهیونیستی و عربستان و جریان های تندروی آمریکا که با اجرای برجام شکست خورده اند تلاش دارند به بهانه های مختلف و بی‎ربط اوضاع را به نفع خود تغییر دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما در هیچ شرایطی نقض برجام نخواهیم کرد و این اعلام رسمی رهبری معظم انقلاب نیز بوده است.

وی با بیان اینکه ما برجام را پذیرفته ایم و حول محور وفای عهد، بر اجرای آن باقی می مانیم افزود: مگر اینکه طرف مقابل نقض برجام کند که در آن صورت ما آن را به آتش می‎کشیم.

وی ادامه داد: ما بر برجام پایبند هستیم و آن را اجرا می‎کنیم، اما اجازه نمی دهیم بدخواهان این مردم در موضع طرفداری مسائلی را مطرح کنند که اصل موضوع زیر سئوال برود.

وی با بیان اینکه آمریکا شیطانی بزرگ است که هنوز خیانت های او به ملت ایران را فراموش نمی کنیم افزود: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

وی با اشاره به اینکه حق غنی‎سازی ایران به رسمیت شناخته شده است، افزود: برای اجرای برجام اجازه انهدام زیرساخت هسته ای به کسی داده نشد و اجازه محدودیت برای فرآیند تحقیق و توسعه را نیز ندادیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور به دستاوردهای برجام و حق انرژی هسته ای ملت ایران اشاره کرد و افزود: اگر برجام نبود هر شش ماه یک بار از فروش 20 درصد از نفت ما جلوگیری می‎شد، اما امروز کسانی که ما را تحریم کردند نفت ما را می‎خرند، البته در جابجایی پول مشکل داریم که این موضوع ربطی به برجام ندارد و مربوط به تحریم ایران در زمان اشغال لانه جاسوسی « سفارت آمریکا »است.

سردار دهقان با بیان اینکه با برجام جلوی افسارگسیختگی آمریکا به اروپا گرفته شده است ادامه داد: لابی صهیونیست در آمریکا تلاش می‎کند تا برجام اجرایی نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشتار مردم بی گناه به دست عوامل تکفیری افزود: برده گیری، برده فروشی، اسارت، کشتن، اهانت و سلب آزادی و حق حیات از نتایج ایجاد گروهک های تکفیری است و دشمن با ایجاد این گروهک ها به دنبال ایجاد ایران هراسی و اسلام‎هراسی است تا راحت تر به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال حیات انسان‎ها بر مبنای آزادی و استقلال و تامین سعادت دنیا و آخرت شهروندان است افزود: دشمن برای اینکه این نظام به یک الگو تبدیل نشود با ایجاد گروهک های تکفیری و ارائه چهره خشن از دین اسلام، درصدد اسلام هراسی و ایران‎هراسی است.

وزیر دفاع بیان کرد: این اقدام ها به دلیل کینه ای است که استکبار جهانی و آمریکا از ایران داشته و نتوانسته در اقدام های قبلی خود به نتیجه مورد نظر خود برسد و به استیصال و درماندگی دچار شده است.

سردار دهقان با محکومیت ترور دانشمندان هسته ای کشور گفت: دشمن دانشمندان ما را ترور می کند چون آنها نمی خواهند اجازه دهند نهال علم در درون این ملت رشد کند.

وی ادامه داد: آمریکا و ایادی آنها از آن طرف دنیا بی دعوت به این منطقه آمده اند و ادعای صاحبخانه بودن هم دارند، حال چه طور وقتی صاحبخانه اصلی ما را به میهمانی دعوت می کند نمی‎توانیم دعوت او را اجابت کنیم؟ و از نظر دشمن ما محکوم می شویم؟

وی با بیان اینکه ایران با اقتدار اعلام کرده که از جبهه مقاومت حمایت می کند، افزود: ملت ایران با شجاعت و قدرت حقانیت اهداف و آرمان های خود را فریاد می‎زند و علاوه بر اینکه در برابر نظام سلطه خواهد ایستاد در این مسیر هزینه نیز خواهد داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه موضع رهبری و آنچه که ایشان می فرمایند، مصلحت غایی این ملت و نظام است، گفت:هیچ کس حق ندارد جلوتر از رهبری حرکت کرده و بلندتر از رهبری فریاد بزند، چرا که رهبری تمام فرمایش های خود را مستقیم مطرح می کنند و همه مباحث مطروحه از سوی ایشان شفاف است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنچه که لازم باشد فریاد می زنند و آنچه را که نیاز باشد تذکر می‎دهند و محدودیتی ندارند، ادامه داد: اگر توانستیم با خطوط قرمز و حدودی که مقام معظم رهبری تعیین کرده و اولویت هایی که تبیین کرده اند، خود را همراه کنیم؛ شاخص مشخص می‎شود.


وی تصریح کرد: امروز دولتمردان باید در راستای افزایش ابعاد قدرت ملی جهاد گونه تلاش کنند و با تبعیت از رهبری و توجه به تمام هشدارها و خطوط قرمز نظام، مسیر عزت را طی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام نیاز اصلی جامعه است و در شرایطی که در پیرامون کشور و درون جامعه مشکلاتی وجود دارد، باید زیر سایه وحدت و انسجام ملی مسیر رشد و پیشرفت را طی کرد.

سردار دهقان با تاکید بر لزوم توجه به دشمن شناسی و تحلیل اوضاع و شرایط، ریشه‎یابی موضوع ها را یک اصل اساسی دانست و ادامه داد: حضور موثر و آگاهانه در عرصه ها نه تنها حرکت انقلاب را بیمه می کند بلکه امنیت ملی را نیز تضمین می کند.

وی با بیان اینکه باید از ارکان قدرت نظام صیانت کرده و طبق قانون رفتار کنیم افزود: دفاع از ارزش ها و آرمان‎های نظام اسلامی و کرنش در برابر آن را باید رعایت کرد چرا که اگر همدیگر را مستهلک کنیم، توان ما تحلیل خواهد رفت و قدرت بازی در عرصه های جهانی نیز کاهش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به این مهم افزود: هرگونه اختلاف و شکاف در درون کشور، نقطه طمعی برای سرمایه گذاری دشمن برای مواجهه با امنیت و منافع ملی است.

وی همچنین به بحث فعالیت‎های هسته ای ایران اشاره و اظهار کرد: ایران اسلامی هیچگاه دنبال سلاح هسته ای نبوده و برای این کار هم هیچ وقت اقدامی نکرده است.

وی ادامه داد: با وجودی که هیچ گونه محدودیت دانشی و فناورانه برای رفتن به این سمت و سو نداریم ولی چون رهبری معظم انقلاب فتوا بر تحریم سلاح هسته ای دادند، کوچکترین تمایلی به ساخت این سلاح در کشور نبوده و نیست.

وی با اشاره به اینکه پرونده‏‎سازی منافقین و رژیم صهیونیستی علیه فعالیت‎های صلح‎آمیز هسته‎ای ایران ادامه دارد افزود: دشمن ما را ذیل بند هفت منشور سازمان ملل برد تا ما را یک تهدید جهانی معرفی کند و آمریکا تمام کشورها را علیه ما بسیج کرد به طوری که برخی از کشورها نیز داوطلبانه علیه ما وارد عمل شدند.

وزیر دفاع ادامه داد: آمریکا چنان نهادسازی کرده بود که با سیستم نظارتی، مانع از ارتباط گیری و مراوده کشورها با ایران شود به طوری که وزیر خزانه داری آمریکا به تمام کشورها سرک می کشید و از آنها گزارش می گرفت.

دهقان با بیان اینکه از آن جا که قرن قلدرمآبی و پذیرش آن تمام شده است افزود: ملت ما در برابر این زیاده‎خواهی ها ایستاد و بر حقانیت خود تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تاریخ پرافتخار و ارزشمند همدان در ایثارگری ادامه داد: مردم این دیار همواره پیوند محکمی با ولایت داشته اند و انقلاب را حمایت و از رهبری اطاعت کرده اند.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به رشادت های شهید سردار حسین همدانی افزود: سردار همدانی سرباز تمام عیار ولایت و فرزند این مرز و بوم در تمام ادوار و اعصار دفاع از تمامیت انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: شهید همدانی تجسم تواضع، اخلاص در رفتار، همراه با کرامت و رعایت موازین انقلابی با ذهنی باز و تفکری راهبردی و خطرپذیر در دفاع از انقلاب بود.

در پایان این مراسم از خانواده های شهید امیر قوخوردیان، شهید حبیب اله مصداقی بهاری، شهید علی کلوپ با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا