یزدفردا"۲۲ نماینده اصلاح‌طلب در برابر هفت نماینده مستقل و تنها سه نماینده اصولگرا به عنوان ناظران مجلس در کمیسیون‌های مجلس معرفی شدند.

گروهی تندروتر که از نزدیکان احمدی نژاد یا وابسته به جبهه پایداری هستند فعلا در کمیسیون فرهنگی مجلس به اکثریت نسبی رسیده‌اند و ریاست کمیسیون آموزش را به دست آورده‌اند، اما دیگر خبری از آنها نیست. در نبود حتی یک نماینده اصولگرا از تهران اصولگرایان فاقد رهبری برای تشکیل یک فراکسیون قدرتمند هستند.

 به گزارش  ایلنا، ۲۲ نماینده اصلاح‌طلب در برابر هفت نماینده مستقل و تنها سه نماینده اصولگرا به عنوان ناظران مجلس در کمیسیون‌های مجلس معرفی شدند.

 عباس گودرزی از بروجرد در ستاد حمایت از مشاغل خانگی عضو شد و طباطبایی‌نژاد و عبادی نیز در شورای توسعه فرهنگ قرآنی عضو شدند. اما چهر‌ه‌های شاخص اصلاح‌طلب تعداد بیشتر و موثرتری در تظارت‌ها دارند. از سیدفرید موسوی که در دو نهاد ناظر شد تا  طیبه سیاوشی و پروانه سلحشوری که از زنان فعال لیست امید بودند و تابش و حضرتی که از اعضای شکل دهنده فراکسیون امید بودند و البته اصلاح طلبانی از اردبیل و اراک و شهرکرد و تبریز.

 

فراکسیون اصولگرایان تشکیل نشد؛ و ...

 

 به نظر می‌رسد عدم تشکیل فراکسیون اصولگرایان باعث شده است انسجام اصولگرایان به حداقل میزان خود برسد. رهبران جریان اصولگرایی، بعد از انتخاب ریاست فراکسیون‌ها از همیشه ساکت‌تر شده‌اند. گروهی تندروتر که از نزدیکان احمدی نژاد یا وابسته به جبهه پایداری هستند فعلا در کمیسیون فرهنگی مجلس به اکثریت نسبی رسیده‌اند و ریاست کمیسیون آموزش را به دست آورده‌اند، اما دیگر خبری از آنها نیست. در نبود حتی یک نماینده اصولگرا از تهران اصولگرایان فاقد رهبری برای تشکیل یک فراکسیون قدرتمند هستند.

 

از ۳۰ تا ۱۰۰ فاصله‌ای نیست !

 

جمع کوچکی از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان نزدیک به لاریجانی هم که برای تاسیس یک فراکسیون ۱۰۰ نفره خیز برداشته بودند، با ۳۰ عضو کار خود را شروع کردند.

 

نکته جالب اینجاست که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در انتخاب ناظران مجلس برای گرفتن رای اکثریت مشکلی ندارند. حتی هیات نظارت بر مطبوعات که حساس‌ترین ناظر مجلس برای اصلاح‌طلبان بود را سعیدی تبریز به وکیلی تهران واگذار کرد.

 

سعیدی تنها نماینده‌ای بود که بعد از بازشماری و برخلاف نتایج اولیه وارد مجلس شد و شایعه بود که اگر اعتبارنامه‌اش زودتر صادر می‌شد به عنوان گزینه اصولگرایان در هیات رییسه معرفی می‌شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا