یزدفردا- صنف عکاسان ورامین با اعتراض به گرفتن عکس پرسنلی توسط پیشخوان های دولت برای صدور کارت ملی هوشمند، خواستار توجه مسئولان به مشکلات این صنف و واگذاری مجدد این امر به واحدهای عکاسی سطح شهرستان شدند.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن زمان اعتبار کارت های ملی، عده بسیاری از شهروندان ورامین جهت صدور کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند، کارت هایی که نیاز به گرفتن عکس پرسنلی جدید دارد و مراکز پیشخوان دولت و اداره پست مرکزی ورامین ، با استفاده از یک دوربین اقدام به گرفتن عکس از متقاضیان می کنند که این امر با اعتراض شدید صنف عکاسان همراه شده است.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : عکس های پرسنلی نشانه شخصیت افراد است به ویژه آن که کارت ملی هوشمند قرار است که سال ها همراه فرد بوده و در اصل نشان دهند اصل و هویت صاحب آن باشد.
رحمت الله قاسمی افزود : تا پیش از همه گیرشدن دریافت کارت ملی هوشمند ، افراد برای گرفتن عکس مورد نیاز صدور کارت ملی به یکی از یکصد واحدهای عکاسی مجوز دار ورامین ارجاع داده می شدند ولی با افزایش تعداد مراجعان ، واحدهای صادر کننده کارت ملی هوشمند خود اقدام به گرفتن عکس پرسنلی از متقاضیان می کند که این امر ضرر و زیان بسیاری را به واحدهای عکاسی مجوز دار وارد می کند.
وی اظهار داشت: این واحدها با تهیه یک دوربین ساده و استفاده از فردی که هیچ گونه آشنایی نسبت به هنر عکاسی ندارد ، از متقاضیان عکس پرسنلی تهیه می کنند و نتیجه عکس با چهره اشخاص تفاوت بسیار زیادی دارد که همواره این امر مورد اعتراض مردم نیز بوده است.
وی گفت : شخصی که مجوز فعالیت در عکاسی را دریافت کرده در اصل متخصص این حرفه است و باید برای گرفتن عکس به وی مراجعه کرد ولی متأسفانه این امر از سوی چهار مرکزی که اقدام به صدور کارت ملی هوشمند می کنند رعایت نمی شود.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته مسئولان اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران ورامین، حکم قضایی جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها صادر شد ولی متأسفانه این حکم تا کنون اجرایی نشده است.
قاسمی افزود: مشتری حق دارد که عکاس خود را انتخاب کند به این منظور واحدهای عکاسی ورامین به سه قسمت درجه بندی شده اند تا افراد با بضاعت مالی خود بتوانند عکس حرفه ای تهیه کنند.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران ورامین اظهار امیدواری کرد در سایه توجه مسئولان ، گرفتن عکس پرسنلی جهت کارت ملی هوشمند به واحدهای مربوطه سپرده شود تا مشکل این صنف که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند برطرف شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا