یزدفردا :در پی سفر فرمانده بسیج کل کشور به شهرستان تفت یکیاز رزمندگان 8 سال دفاع مقدس طی نامه ای سرگشاده در رابطه با اقتصاد مقاومتی در شهرستان تفت نوشت.

متنکامل این نامه به شر زیر منتشر می شود "

برسد به دست فرماندهی بسیج کل کشور
موضوع اقتصاد مقاومتی درشهرستان تفت
هفته جاری شاهد تحولاتی چند در سطح شهرستان تفت بودیم که مهم ترین آن سفر فرمانده کل بسیج کشور به تفت با رویکرد اقتصاد مقاومتی بود .ایشان در سخنان خود که در محل فرمانداری برگزار شد به مقوله انار تفت وضرورت برند کردن آن یعنی معرفی تجاری و همچنین ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انار ودیگر محصولات کشاورزی اشاره نمودند .اینکه بسیج به فرمان مقام معظم رهبری وارد چنین مقوله ای شده است را به فال نیک میگیریم وبا ابراز خوشحالی از این سفر انجام شده به برگزار کنندگان این جلسه واین بازدید خسته نباشید عرض می کنیم . واما نکاتی در این خصوص وجود دارد که مزید استحضار جناب آقای سردار نقدی و همچنین فرمانده بسیج شهرستان اعلام میشود.
1 - بهتر بود که از قبل اطلاع رسانی میشد وهمه عوامل مرتبط با توسعه شهرستان دعوت به جلسه می شدند تا چالش های اساسی شهرستان به بحث گذاشته شود واز حضور فرماندهی بسیج استفاده مناسب تری صورت گیرد.
2- یکی از مهمترین مشکلات فعلی بخش کشاورزی تفت بحث کمبود زیر ساخت آب واتکای آن به منابع آب سطحی است که اغلب روستاهای تفت وبخشی از شهر تفت با این مشکل دست وپنجه نرم میکنند . ومهاجرت وتغیر کاربری از جمله پیامدهای آن بوده است . بهتر است که در اجرای خط دو م انتقال آب به استان با احتراز از برخوردهای غیرعادلانه و سیاسی ومنطقه ای وبا اولویت شهرستان های ابرکوه - تفت ومهریز که در خط اول انتقال آب منتفع نبوده اند مسیر خط دوم طراحی گردد تا ضمن ایجاد عدالت در زیر ساخت ها تنوع شبکه آب روستائی بمنظور شرب وبهداشت وپایداری سکونت گاه ها بیشتر شود .وکشاورز جهت کشاورزی باقی بماند.
3- اشرافی گری وساخت ویلاها درسطح شهرستان بصورت گسترده ای منابع طبیعی ومحیط زیستی وکشاورزی را تهدید می کند که بسیج میتواند با این پدیده فساد آور مبارزه کند .
یکی از مصادیق این فساد کوه خواری در مناطقی نظیر دهبالا وطزرجان و دیگر عرصه های منابع طبیعی است وهم چنیین تغیر کاربری گسترده باغات و مزارع وتخریب آن و تبدبل به ویلاها است وچون در این مناطق آب مناسبی وجود ندارد اغلب این ویلاها با حفر چاه آب غیر مجاز با سکوت معنا دار دستگاه های دولتی برای خود فضائی سرسبز ومعطر درست کرده اند واین درحالی است که قنوات اطراف این ویلاها بسرعت خشک شده اند . بیائید تا شما را برای ملاحظه چندین چاه غیر مجاز در کنار مادر چاه قنوات خشک شده ببریم تا رسالت خود را دریابید.
4- در کنار ایجاد واحدهای کوچک صنایع تبدیلی که کاری بسیار ارزنده است میشود از امکنات واحد بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی با دستگاه های فوق پیشرفته امریکائی -ایتالیائی موجود در شهرک صنعتی یزد استفاده نمود که هم اکنون چند سالی است از سوی بانک کشاورزی خلع ید وتعطیل شده است و حجم خوراک آ ن به اندازه تولید انار کل کشور می باشد .
5- توجه به اولویت های توسعه شهرستان از قبیل خدمات علمی وتجاری – گردشگری در انواع آن (با توجه به آب وهوای آن )و اولویت دادن به پروژه های نیمه تمام شهرستان با رویکرد استفاده از منابع محلی ومشارکت عمومی اهالی شهرستان پیشنهاد دیگر اینجانب می باشد که چند سالی افتخار حضور در جمع بسیجیان وشهدا در بسیج تفت ومناطق جنگی غرب وجنوب کشور داشته ام .
به امید اینکه مسئولین شهرستان بیش از پیش به رسالت خود در خصوص استفاده از همکاری ونظرات همتباران ارجمند تفتی توجه نموده واز فرصت هائی از این دست استفاده مناسب تری صورت گیرد .
با احترام
رزمنده دیروز وارادتمند شما
محمد مسعود مناقبی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا