مخابرات ،بدون رقابت شرکتهای خدمات دهنده دیگر، هرروز به گستره خدمات اینترنت پرسرعت خود می افزاید شرایط به گونه ایست که کاربران گزینه ای جز مخابرات ندارند، انگار اینترنت پرسرعت یزد در محاصره مخابرات است.


 یزدفردا "تقوایی:در حالی که انتظار می رفت مخابرات در کنار شرکتهای خدمات دهنده اینترنت، خدماتی با کیفیت تری را ارایه نماید، اما این شرکت هر روز به گستره خدمات اینترنت پرسرعت خود می افزاید به گونه ای که کاربران اینترنت در محاصره قرار گرفته و اکثر آنها گزینه ای جز مخابرات ندارند  وجالب آنکه  خدمات  اجباری مخابرات چندان مطلوب نیست.

گرچه آماری از کاربران، شرکتهای خدمات دهنده اینترنت یزد ارایه نشده است اما با توجه به گسترش مناطق مجهز به فناوری کابل نوری ، به نظر می رسد درصد بالایی از کاربران از خدمات مخابرات بهره می برند و این آمار روز افزون است، به گونه ای که کاربران شرکتهای خدمات دهنده اینترنت، مجبور به استفاده از اینترنت مخابرات می شوند، موضوعی که می توان آن را محدودیت و انحصار کاربران نامید.

ث
با حضور شرکتهای بزرگ ارایه دهنده خدمات اینترنت در کشور و  افزایش استفاده از اینترنت و همچنین با گسترش ابزارهای برخط از سوی دیگر، بازار رقابتی در سطح خدمات اینترنت پرسرعت شکل گرفته است، در این میان شرکتها تلاش می کنند گزینه هایی ارایه دهند که در نهایت برای خود  و مشتری حکم "برد، برد" را داشته باشند، همین نگاه، باعث شده تا کیفیت خدمات، سرعت اینترنت روز به روز افزایش یابد و شرکتها خدمات خود را با قیمت و شرایط مقرون به صرفه تر ارایه نماید.

در این میان ،مخابرات در در مناطق موسوم به کافونوری ،شرکتهای خدمات دهنده را کنار گذاشته است، شرکتهای رقیب که با هزینه هنگفت در تبلیغات و خدمات خاص، مشتریان وفاداری برای خود دست پا کرده اند به ناگاه ، با تغییر خطوط مخابراتی به فیبر نوری، یک روزه صدها مشتری خود را از دست میدهند.
از سویی، از بین رفتن فضای رقابتی باعث می شود به صورت نامحسوس و ناخواسته خدمات افول کند، بیشک زمانی که کاربر گزینه ای جز مخابرات ندارد و مجبور است هر گونه خدمات با هر قیمت را استفاده کند و در مقابل هم مخابرات دغدغه ای برای مشتری مداری ندارد چون می داند با هر شرایط مشتری اش باقی می ماند، موضوعی که در ارایه خدمات اینترنت مخابرات یزد مشهود است به گونه ای که تخفیف ها و شرایط ویژه مخابرات کم کم رنگ باخته و قیمتها به صورت پلکاتی افزایش می یابد در حالی که کیفیت خدمات کاهش یافته است.

به نظر می رسد هر میزان مخابرات خدمات اینترنت با شرایط فوق العاده و قیمت مقرون به صرفه بدهد اما حق مشتری است که از خدمات دیگر شرکتها بهره ببرد، شاید کاربری بخواهد از خدمات با کیفیت حداقل و قمیت بالا شرکت دیگری استفاده کند.
گرچه مدیران ارشد مخابرات بارها  برای واگذاری خدمات در مناطق با فیبر نوری اعلام آمادگی کرده اند، با اینهمه نشانه ها حاکی از آن است که  قوانین و مقررات جاری به گونه ایست که شرکتهای رقیب شرایط حضور در مناطق با کابل نوری نداشته یا به گونه ایست که حضورشان مقرون به صرفه نیست!
داستان واگذاری خدمات اینترنت پرسرعت در فیبر نوری داستان مردی است که مدعی شد که فرزندنش را می فروشد وقتی خانواده شاکی شدند که چرا فرزندت دلبندت را میفروشی جواب داد قیمیتی می گویم که هیچ بنی بشری نتواند فرزندم را بخرد! شک نکنید حال و روز مخابرات در مقابل شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت همین است!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا