برای نمایندگان برخی حوزه‌های انتخابیه که قبلاً مورد خطاب تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند نیز با مصوبۀ این شورا گروه حفاظتی مشخص می‌شود.

یزدفردا"برای نمایندگان برخی حوزه‌های انتخابیه که قبلاً مورد خطاب تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند نیز با مصوبۀ این شورا گروه حفاظتی مشخص می‌شود.

 فارس نوشت:، هفتۀ گذشته برای یکی از نمایندگان استان کرمانشاه اتفاق ناگواری افتاد. «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نمایندۀ مردم اسلام‌آباد غرب پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، عازم «ریجاب» بود که در کمین تروریستی گرفتار شد. راننده و رئیس دامپزشکی منطقه در این حادثه جان باختند و فرماندار و مدیرکل شیلات استان نیز به شدت آسیب دیدند.
 
در این حادثه دست راست این عضو کمیسیون امنیت ملی نیز مصدوم شد اما در حدی نبود که منجر به بستری‌اش در بیمارستان شود. در مطلبی کوتاه به این می‌پردازیم که کدام نمایندۀ مجلس مأمور حفاظت شخصی دارد و برای نماینده‌ای همچون فلاحت‌پیشه نیز مأمور حفاظتی اختصاص خواهند داد یا نه.
 
رئیس مجلس به‌واسطۀ ریاست قوۀ مقننه همانند رئیس‌جمهور و رئیس قوۀ قضائیه گروه حفاظت پرتعدادی در همایش‌ها، برنامه‌های کاری و شخصی وی را همراهی می‌کنند. این افراد حتی پس از پایان ریاست مجلس نیز بدون محافظ نمی‌مانند و تیمی با تعداد کمتر مسئولیت حفاظت از منزل و همراهی با وی برای حضور در برنامه‌های کاری و شخصی ـ حتی در سفرهای داخل و خارج کشور ـ را بر عهده دارند. نواب رئیس مجلس نیز با قرار گرفتن در این جایگاه دارای محافظ شخصی می‌شوند. البته نایب‌رئیس‌ها دیگر پس از پایان کار نیازی به داشتن محافظ ندارند. نایب‌رئیس اول مجلس به لحاظ جایگاه کاری در حکم معاون اول دیگر قوا هستند.
 
تیم‌های حفاظت شخصیت‌هایی که ذکر آنها رفت بر عهدۀ یگان حفاظت شخصیت‌های نیروی انتظامی است. این تیم‌ها با حکم شورای عالی امنیت ملی به‌صورت سطح‌بندی شده برای حفاظت از شخصیت‌ها مأمور می‌شوند. در واقع شورای عالی امنیت ملی تشخیص می‌دهد که کدام‌یک از مسئولین فعلی و سابق جمهوری اسلامی نیاز به داشتن محافظ شخصی یا همان بادیگارد دارند.
 
برای نمایندگان برخی حوزه‌های انتخابیه که قبلاً مورد خطاب تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند نیز با مصوبۀ این شورا گروه حفاظتی مشخص می‌شود. مثلاً «حسینعلی شهریاری» نمایندۀ مردم زاهدان جزو این افراد محسوب می‌شود.
 
«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نیز با توجه به سوءقصد ناکامی که علیه وی صورت گرفت، ممکن است به‌زودی با مصوبۀ شورای عالی امنیت ملی مورد محافظت یگان حفاظت از شخصیت‌ها قرار بگیرد. البته برخی اظهارات نمایندۀ مردم اسلام‌آباد غرب گمانه‌ها در مورد اختصاص تیم حفاظتی برای وی را منتفی می‌کند.
 
فلاحت‌پیشه در توضیح علت این حادثۀ تروریستی اظهار داشت: «چنین حوادثی در گذشته هرگز رخ نداده؛ این منطقه، منطقۀ امنی است و ما هم هیچ‌وقت با سلاح در آنجا تردد نمی‌کردیم، اما این کمین از خارج ساماندهی شده بود.» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به برخی شایعات که وقوع این حادثه را به برخی طوایف منطقه به خصوص افراد اهل حق نسبت داده‌اند، اظهار داشت: «این شایعات را همان ضدانقلاب راه انداخته؛ درحالی‌که مدیرکل شیلات استان که کنار دست من بود و تیر خورد، خودش از رهبران طوایف اهل حق منطقه است؛ مردم اهل حق هیچ‌گاه در طول تاریخ جمهوری اسلامی از خطوط قرمز خارج نشده‌اند و حتی مردم اهل سنت منطقه در چارچوب امنیتی جمهوری اسلامی عمل می‌کنند.»
 
هرچند فلاحت‌پیشه تاکنون صراحتاً درخصوص تعیین تیم حفاظت نظری نداده است، اما این اظهارات نشان می‌دهد وی علاقۀ چندانی به دامن زدن به حادثه ندارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا