انا لله و انا الیه راجعون

 یزدفردا"«دکتر محمدعلی رادی میبدی» عصر امروز در سن ۶۸ سالگی و بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافت.

شادروان دکتر محمدعلی رادی میبدی در سال ۱۳۲۷ خورشیدی دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در نائین به پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیلات وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز شد. وی پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۳۵۵ در رشته دامپزشکی، دوره کارورزی خود را در انگلستان گذرانید .

دکتر رادی میبدی در سال ۱۳۶۱ به عنوان معاون امور دام وزارت کشاورزی منصوب شد و مدت کوتاهی نیز ریاست سازمان دامپزشکی کشور را به عهده داشت. وی در سال ۱۳۶۴ نیز به عنوان مشاور وزیر کشاورزی منصوب شد. در این سال ها بود که وی موفق شد کتاب نظام دامداری را تألیف کند.

نامبرده پس از مراجعت به میبد در سال ۱۳۶۷ علاوه بر بنیانگذاری پرورش و اصلاح نژاد بلدرچین در کشور و فعالیت های تخصصی خود به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت .

معاونت وزیر کشاورزی، ریاست سازمان دامپزشکی و همچنین مدیرمسئولی نشریه سایه بان از جمله سوابق اداری و اجتماعی شادروان دکتر رادی میبدی بوده است.

یزدفردا  مصیبت وارده را به هم استانی های عزیز و خانواده بزرگو محترم  ایشان  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و رحمت و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می نماید.

 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا