یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- رئيس پليس فتا استان گفت: خريداري تبلت و موبايل در سنين کودکي در حال حاضر به يکي از نيازهاي جدي خانواده تبديل شده است که متاسفانه والدين از داشتن مضرات چنين وسايلي بي اطلاع هستند. 
 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سرهنگ "حسين رضايي" افزود: متاسفانه در چند سال اخير طوري بازي هاي اندرويد، کودکان و خردسالان را سرگرم خود کرده است که موجب قطع ارتباط آنها با ديگر دوستان خود شده است.
وي مشغله زياد والدين را نيز موجب غفلت از اين امر مهم يعني رسيدگي جدي به وضعيت بازي هاي فرزندانشان در سن کودکي برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر نفوذ فناوري هاي جديد با توجه به پيشرفت تکنولوژي در بين کودکان و نوجوانان بسيار از گذشته شده است و گوي سبقت را از والدين ربوده است. 
رضايي گفت: خريداري تبلت و موبايل در سنين کودکي در حال حاضر به يکي از نيازهاي جدي خانواده تبديل شده است که متاسفانه والدين از داشتن مضرات چنين وسايلي بي اطلاع هستند. 
وي ادامه داد: شايد هدف والدين از خريد تبلت و گوشي موبايل هاي پيشرفته براي فرزندان خود سرگرم کردن آنها باشد تا که بتوانند به راحتي به کارهاي خانه و خارج از خانه بپردازند،غافل از اين موضوع که بچه ها به دور از چشم والدين به دانلود بازي هاي خطرناک و مستهجن مي پردازند که موجب بروز مشکلاتي در آينده نه چندان دور براي آنها مي شود. 
سرهنگ رضايي خاطرنشان کرد: ظاهر آرام کودکان در هنگام استفاده از تبلت و گوشي موبايل براي والدين بسيار خوشايند است،اما دريغ از اين موضوع که آنها هر چند در ظاهر به دليل تمرکز بيش از حد بر روي بازي هاي دانلود شده آرام هستند،اما در درون آنها به دليل پرسش هاي نا محدود تلاطم فکري به پا است که موجب بروز مشکلات روحي و رواني در کودکان مي شود. 
وي گفت: اين روزها با توجه به وجود مشغله هاي فراوان والدين، فرصت کم جهت رسيدگي کامل به فرزندان و پيشرفت تکنولوژي،وسايل ارتباط جمعي مانند تبلت و گوشي هاي موبايل کار تربيت فرزندان ما را به عهده گرفته اند. 
رضايي ادامه داد: در حال حاضر شخصيت بازي هاي اندرويدي به عنوان الگوي براي کودکان تبديل شده است و آنها مي خواهند از هم اکنون مانند آن شخصيت ها زندگي کنند که اين الگو پذيري موجب بلوغ زود رس در کودکان و اختلالات فکري و روحي در بين خانواده ها مي گردد. 
وي گفت: شايد بسياري از والدين در حال حاضر متوجه موج اثر گذاري بازي هاي اندرويد نباشند و بگويند در اين سن اين بازي هاي نمي تواند اثر آنچناني بر تربيت آنها بگذارد ،اما بررسي کارشناسان مربوطه نشان مي دهد بعد از گذشت زمان مشکلات استفاده از بازي هاي اندرويدي بروز مي کند که شايد براي جبران آن فرصت کمي وجود داشته باشد. 
اين مقام انتظامي افزود: امروزه با ورود وسايل پيشرفته ارتباط جمعي به طور کامل جاي خالي خانواده احساس مي شود که کاهش اعتماد به نفس در کودکان يکي از تبعات کمبود خانواده در حال حاضر است. 
سرهنگ رضايي در خصوص علت اصلي گرايش کودکان به وسايل ارتباط جمعي مانند تبلت،موبايل و شبکه هاي ماهواره اي از ديد کارشناسان، گفت: والدين نمي توانند براي فرزندان خود آن طور که بايد است وقت بگذارند به همين دليل مجبورند برايشان وسايل ارتباط جمعي مانند موبايل و تبلت خريداري نمايند تا که بتوانند سرگرم شوند. 
رئيس پليس فتا استان يزد خاطرنشان کرد: استفاده زود هنگام از تبلت و موبايل داراي تبعاتي است که مهم ترين آنها، الگو پذيري از شخصيت بازي هاي نصب شده بر روي اين وسايل، افت تحصيلي، دوري از والدين، بلوغ زودرس، قطع شدن ارتباط آنها با هم سن و سالانشان، از بين رفتن خلاقيت در کودکان، دور شدن از دنياي واقعي و غرق شدن در دنياي مجازي و حتي بروز مشکلات حسي و حرکتي در صورت استفاده بيش از حد از اين وسايل است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا