اولین نشست تخصصی گردشگری شهرستان با حضور شهردار، شورای شهر و شهرستان و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر برگزار گردید.

 مسئول نمایندگی این اداره کل در شهرستان اشکذر عنوان کرد: در این جلسه در خصوص تبادل نظر و تعامل بیشتر ارگانهای مرتبط با صنعت گردشگری، ساماندهی مسیر گردشگری شهر، حفاظت از بافتها و سایتهای تاریخی و تلاش در معرفی پتانسیلهای ویژه شهرستان در زمینه های گردشگری کویری و صنعت اسب، سرمایه گذاری و رونق گردشگری و طرح مسائل و راهکارهای مربوطه و همچنین تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان و جانمایی پتانسیل های گردشگری طبیعی بحث و بررسی شد.

سید محمدجعفر میرجلیلی اظهار داشت: حفظ آثار و سایت های تاریخی و اکوتوریسم و رونق بیشتر گردشگری شهرستان نیاز به اقدامات جمعی و تبلیغات هدفمند و زمان بندی شده دارد، لذا بایسته است برنامه ریزی لازم به منظور استفاده از پتانسیل ها و خرد جمعی و نیروی انسانی شهرستان جهت رونق توریسم و تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان فراهم گردد.

وی افزود: به این منظور جلسه ای با حضور کلیه اعضای شورای شهر و شهرستان و شهردار اشکذر برگزار و پس از ارائه گزارشی از پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری و اکوتوریسم شهرستان و اقدامات انجام شده توسط نمایندگی میراث فرهنگی به ضرورت توجه مسئولین به مقوله توریسم تاکید شد.

میرجلیلی یادآور شد: در این جلسه مقرر گردید با حمایت شورای شهر و شهرداری اقداماتی از جمله؛ مشارکت در محوطه سازی و ساماندهی محور فرهنگی ـ تاریخی شهر، ایجاد منطقه ای جهت سایت موزه باستان شناسی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی، تهیه و ساخت فیلم مستند از بافت تاریخی شهرستان، تهیه و نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی به زبان فارسی و انگلیسی و اجرای المان های شخصیت های فرهنگی ـ مذهبی، تهیه و نصب المان گردشگری شهرستان در مبادی ورودی، برگزاری جلسات اداری در بناهای تاریخی، دعوت از راهنمایان تور استان به منظور آشنایی با قابلیت ها و توانمندی های گردشگری شهرستان و جذب گردشگران داخلی و خارجی و ... در برنامه ریزی های توسعه صنعت توریسم در این شهرستان مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است: از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه هماهنگی و استعلام از میراث فرهنگی جهت انجام هرگونه عملیات عمرانی در بافت و حریم آثار تاریخی می باشد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا