معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: استان يزد داراي شاخص‌های سلامت بالايي است و می‌تواند در حوزه مبارزه با بيماري ديابت نيز الگو و پايلوتي براي ساير استان‌ها باشد.

جلسه هماهنگي برگزاري هفته سلامت و همايش ملي سلامت به ميزباني استان يزد با حضور قائم‌مقام وزير بهداشت، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، رئيس دانشگاه علوم پزشكي آيت ا... شهید صدوقی (ره) و نمايندگان دستگاه‌های دعوت‌شده به اين جلسه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) و آغاز ماه رجب اظهار داشت: استان يزد در حوزه سلامت داراي شاخص‌های بالايي است و بدون شك يكي از اولویت‌ها در اين حوزه موضوع ديابت و مبارزه با اين بيماري است.
«محمدعلي طالبي» با اشاره به در پيش بودن هفته سلامت و برگزاري همايش ملي سلامت به ميزباني استان يزد ادامه داد: با تعامل، هماهنگي و همكاري بين دستگاهي بسيار خوبي كه در استان وجود دارد يزد ظرفيت خوبي براي برگزاري چنين همایش‌هایی را دارا است.
طالبي اظهار اميدواري كرد: اين همايش كه در سطح ملي و با حضور مهماناني در سطح وزارتخانه در اردیبهشت‌ماه سال جاری در يزد برگزار می‌شود الگويي براي ساير استان‌ها در رابطه با برگزاري چنين همایش‌هایی باشد.


 مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در كشور


قائم‌مقام و مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه اظهار داشت: سياست دولت تدبير و اميد توجه ويژه به حوزه سلامت و كاهش دادن هزینه‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان است.
«عباس زارع نژاد» افزود: سياست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال جاري مبارزه با بیماری‌های غير واگيردار ازجمله ديابت، فشارخون و بیماری‌های قلبي و عروقي است كه اميدواريم بافرهنگ سازي لازم و مشاركت مردم بتوانيم در تحقق اين مهم به اهداف موردنظر دست‌یابیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا